عضویت اجباری یک منتقد حکومت در AKP

سرویس ترکیه - یک دانشجوی منتقد حکومت با پیامک متوجه عضویت خود در AKP شد.

به گزارش کردپرس، امینه آق بابا دانشجوی دانشگاه که به دلیل انتقاد از حکومت سی پرونده در جریان علیه او وجود دارد، روز گذشته با دریافت پیامکی از سوی حزب عدالت و توسعه (AKP) متوجه شد که به عضویت این حزب در آمده است.

بر اساس گزارش گازته دیوار، امینه آق بابا که در منطقه بوجا در ازمیر زندگی می کند، صبح روز گذشته پیامکی از AKP دریافت کرد که نوشته بود: «روند عضویت شما با موفقیت به پایان رسیده است. به خانواده ما خوش آمدید.»

آق بابا پس از آن با وروزد به سامانه دولت الکترونیک متوجه شد که نام او به عنوان یک عضو فعال AKP دیده می شود. او سپس با AKP تماس گرفت و اعلام کرد که هرگز در این حزب عضو نشده و خواستار شد بداند اطلاعات شخصی و هویتی مربوط به او از کجا به دست AKP رسیده است.

آق بابا در این باره گفت: «آنها به من گفتند که چند نفر دیگر هم دچار همین مسئله شده اند. احتمالا خطایی در ثبت شماره های ملی رخ داده است.»

امینه آق بابا از دوران دبیرستان تا کنون که دانشجوی دانشگاه است، به دلیل انتقاد از حکومت و شرکت در تجمعات اعتراضی دارای سی پرونده باز در دادگستری های مختلف است و 11 بار محاکمه شده است. به دلیل انتقاد از رجب طیب اردوغان از خوابگاه دولتی (KYK) اخراج شده است. حکومت بودجه پرداخت بورس تحصیلی به او را قطع کرده است. بارها بازداشت شده و سه ماه را در زندان گذرانده است.

گفتنی است یکی از دلایلی که اردوغان و حزب او برای اثبات مردمی و محبوب بودن خود به آن استناد می کنند داشتن اعضای مردمی زیاد است. اردوغان در آوریل سال جاری اعلام کرد که حزبش 13 میلیون و 500 نفر عضو مردمی دارد. پس از تحقیق مشخص شد که تعداد اعضای مردمی این حزب کمتر از 11 میلیون نفر است (کردپرس 14 فروردین 1400). با این همه گویا بسیاری از مردم بدون این که بخواهند به اجبار به عضویت این حزب در آمده اند.

کد خبر 18505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha