پرونده چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه بسته شد

سرویس کردستان- چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه با معرفی نفرات برتر و تجلیل از شاعران برگزیده به صورت مجازی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، مراسم چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه با حضور 254 شاعر و ارسال بیش از 300 اثر از سراسر کشور با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

داوری این دوره از کنگره را «عبدالجبار کاکایی»، «مصطفی محدثی خراسانی» و «رامین کرمی» بر عهده داشتند. امتیازات انتسابی به آثار برتر به دلایل فنی از آن جمله نوگرایی با اسلوب مدون ئ پختگی دانش و اندیشه در شعر و نبود اغلاط رایج وزنی زبان داده شده است.

هیئت داوران در این دوره «ناصر دوستی، امیر رسولی را از استان زنجان و شکیبا غفاریان از شاهرود» را به ترتیب به عنوان نفرات برتر در بخش شعر عاشورایی معرفی کردند.

اما در بخش ویژه شعر ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای دفاع مقدس و شهید سردار سلیمانی هیئت داوران رتبه های اول تا سوم را مختص به «رضا اسمخانی از زنجان، آزاده سالمی از اصفهان و مهرداد انتظاری از تهران» دانستند.

در این کنگره از خانواده های شهیدان «قاسمعلی رستمی، شکیبا سلیمی، حسین نامور و محمدجواد کاکه جانی» تجلیل به عمل آمد.

همچنین از «محمد منتشلو، نایبعلی رستمی، عین الله عبداللهی و علی داد خیری» به عنوان خادم الحسین تجلیل شد.

اما شاعران شهرستانی که مورد تجلیل قرار گرفتند شامل «سید باقر موسوی، منصور ملاولی، منصور دولتی، محمد رحیمی رضوان، علی احسان فریدونی و مائده زارعی» بودند و از دو شاعر کشوری «محمود اکرامی و رضا اسماعیلی» تجلیل شد./

کد خبر 18370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha