سرویس جهان- ۱۰ سناتور دموکرات و جمهوریخواه آمریکا از رئیس جمهور این کشور خواستند اقدامات رئیس جمهور ترکیه برای ممنوع کردن فعالیت حزب کردگرای دموکراتیک خلق های ترکیه را محکوم کرده و به او هشدار دهد این اقدام پیامد جدی برای ترکیه خواهد داشت.

به گزارش کردپرس قوه قضاییه ترکیه در حال بررسی پرونده لغو مجوز فعالیت حزب دموکراتیک خلق های این کشور است که در انتخابات سال های اخیر با جذب آرای کردها، برای حاکمیت بی چون و چرای حزب عدالت و توسعه ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور چالش جدی ایجاد کرده است.

۱۰ سناتور برجسته آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه این کشور با ارسال نامه ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار دخالت او برای جلوگیری از ممنوع شدن فعالیت حزب کردگرای دموکراتیک خلق های ترکیه شده اند.

سناتورهای آمریکا در این نامه از بایدن خواسته اند اقدامات اردوغان علیه کردها و حزب HDP را محکوم کرده و با همراهی اتحادیه اروپا مانع از تلاشهای اردوغان برای از بین بردن دموکراسی‌خواهی در ترکیه شود.

۱۰ سناتور آمریکایی در این نامه ضمن ابراز نگرانی از تلاش دولت ترکیه برای لغو فعالیت این حزب کردی در ترکیه از بایدن خواسته اند به اردوغان هشدار دهد محدود کردن فعالیت این حزب کردگرا پیامدهای جدی برای ترکیه به همراه خواهد داشت.

کد خبر 18210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha