سرگردانی دهها شهروند کرد در مرزهای لهستان و بلاروس

سرویس جهان- کشورهای لهستان و بلاروس دهها شهروند کرد عراق و ترکیه را به داخل مرزهای یکدیگر منتقل کرده و از پذیرش آنها و یا دادن اجازه خروج از این دو کشور جلوگیری می کنند.

به گزارش کردپرس، کردهای عراق در ماه های اخیر از طریق سفر به کشور بلاروس سعی کرده اند وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا شوند اما صدها تن از آنها نه تنها نتوانسته اند وارد اروپا شوند بلکه در مرزهای میان لهستان و لیتوانی گیر افتاده و راه بازگشت و یا خروج از این کشورها را ندارند.

نشریه ان اف پی لهستان امروز با انتشار گزارشی از وضعیت رقت بار آوارگان کرد عراق و ترکیه خبر داد که در مرزهای دو کشور لهستان و بلاروس بلاتکلیف مانده اند.

این روزنامه به نقل از آوارگان گزارش داد آنها اکنون به دریافت شهروندی در لهستان راضی شده اند و تمایل خود را برای اقامت دائم در این کشور بیان کرده اند اما مقامات این کشور نه تنها با درخواست آنها موافقت نکرده اند بلکه آنها را به داخل مرزهای بلاروس روانه کرده اند.

آوارگان کرد گفته اند به محض ورود به مرزهای بلاروس، مقامات این کشور دوباره آنها را به داخل مرزهای لهستان روانه می کنند و وضعیت و موقعیت مشخصی ندارند.

ماریزیا زلونکسویچ، مدیر موسسه خیریه نان و نمک لهستان از بدرفتاری پلیس لهستان و بلاروس با آوارگان خبر داده و به تلویزیون او کی او گفته است آوارگان کرد هم اکنون در جنگل های مناطق مرزی بلاروس و لهستان سرگردان هستند. او هشدار داد تعدادی از این آوارگان کودک بوده و با توجه به کمبود غذا و سردی هوا در این جنگلها، امکان مرگ کودکان وجود دارد.

به نوشته رسانه های لهستان، رئیس جمهور این کشور در این مناطق وضعیت اضطراری اعلم کرده است بنابراین امکان حضور رسانه ها و نهادهای امدادی وجود ندارد.

کد خبر 18164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha