بحث خروج آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در دولت بایدن جدی نیست

سرویس جهان- رابرت فورد معتقد است در دولت بایدن، بحث خروج 900 نیروی نظامی آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به صورت جدی مطرح نمی شود.

به گزارش کردپرس، رابرت فورد، سفیر اسبق آمریکا در سوریه در یادداشتی که در بخش انگلیسی وبسایت شرق الاوسط منتشر شده، معتقد است اگرچه تلاش هایی از سوی برخی مقامات حزب دموکرات آمریکا برای پایان دادن به حضور این کشور در شمال شرق سوریه مطرح شده است اما این مسئله به صورت جدی در دولت بایدن پیگیری نمی شود.

رابرت فورد که اکنون کارشناس موسسه خاورمیانه در واشنگتن استف می گوید اختلافات داخلی میان دموکراتها، بر سر سیاست آمریکا در سوریه در حال بالا گرفتن است اما در دولت بایدن بحث جدی در مورد خروج 900 نیروی نظامی آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مطرح نیست. حتی دولت بایدن به عملیات هوایی در شمال شرق سوریه نیز کماکان ادامه می دهد.

اما او به تلاش برخی نمایندگان هم حزبی بایدن در کنگره برای محدود کردن حضور نظامی آمریکا در سوریه اشاه کرده است. با این حال، او معتقد است هدف از تلاش برای تعیین زمان بندی خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از سوی کنگره که تعداد قابل توجهی در روز جمعه گذشته به آن رای مثبت دادند وادار کردن دولت آمریکا به تعیین اهداف و استراتژی این کشور در مورد سوریه است. یکی از انتقادهایی که همواره از زمان اوباما، ترامپ و بایدن در مورد حضور این کشور در سوریه وجود داشته نداشتن استراتژی و هدف در سوریه بوده است.

رابرت فورد معتقد است رای منفی 286 نماینده کنگره به طرح خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به این معنی است که مخالفان طرح جمال بومن بر عدم رها کردن کردهای سوریه از سوی بایدن تاکید می کنند و آمریکا فرصت کافی برای بررسی حضور خود در سوریه را دارد اما مهم ترین مسئله این است که 120 تن از هم حزبی های بایدن به طرح خروج آمریکا رای مثبت داند و نمایندگان تندرو وابسته به دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز که خواهان پایان دادن به حضور آمریکا در سوریه بود از این طرح استقبال کردند. این مسئله می تواند به معنی افزایش طرفداران خروج آمریکا از سوریه باشد.

کد خبر 18149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha