دیدار برهم صالح با شماری از زنان مسیحی عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- برهم صالح رئیس جمهور عراق در دیدار با شماری از زنان مسیحی این کشور تأکید کرد مسیحیان یکی از گروههای هویتی ریشه دار عراق هستند که با چالش هایی در زمینه خشونت و تروریسم مواجه شده اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المورد، دفتر ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: برهم صالح رئیس جمهور امروز در کاخ السلام بغداد با هیأتی از زنان کلدانی، آشوری و سریانی دیدار و از نقش مسیحیان در امور کشور، افتخارشان به هویت میهنی شان، شریک بودن در چالش ها و مشکلات، مقاومت در زمینه رویارویی با تروریسم و خشونت مانند سایر هموطنان تقدیر و تأکید کرد: مسیحیان یک گروه هویتی اصلی عراق هستند.

برهم صالح افزود: زنان عراق بخش مهمی از آلام و رنج های ناشی از تروریسم را متحمل شده و شرایط دشواری را که خانواده ها در شرایط آوارگی و تهدیدات تروریستی ناجوانمردانه متحمل شده اند به چالش طلبیده اند. به همین دلیل کمک به زنان و تقویت جایگاه آنها و رعایت عدالت در تعامل با آنها و تأمین حقوق کامل آنها توسط حاکمیت ضروری است.

رئیس جمهور عراق همچنین تأکید کرد: بازگشت همه آوارگان مسیحی به زادگاههایشان، تلاش حداکثری برای تحقق این امر، تضمین مشارکت آنها در فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور با هدف تضمین رساندن صدا و خواسته های آنها به دنیا، ضروری است.

کد خبر 17284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha