کشته و زخمی شدن چند نیروی پلیس و حشد عشایری در حمله داعش به مخمور

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک منبع امنیتی عراقی از کشته و زخمی شدن هشت نفر بر اثر حمله داعش به منطقه مخمور در جنوب شرق موصل خبر داد و اعلام کرد اکثر کشته ها و زخمی های این حمله تروریستی، از حشد عشایری و پلیس عراق بوده اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، این منبع اعلام کرد: یک افسر پلیس به همراه برادرش و یک نیروی حشد عشایری در حمله تشکیلات تروریستی داعش به روستای خطاب از توابع شهر مخمور کشته شدند. منبع مذکور اعلام کرد این افراد بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای در مسیر تعقیب و گریز عناصر داعش جانشان را از دست دادند.

به گفته این منبع، چهار نفر از نیروهای حشد عشایری نیز به همراه یک غیر نظامی در این انفجار زخمی شدند. در این حادثه امنیتی، یک عنصر تشکیلات تروریستی داعش نیز کشته شد و شمار دیگری از آنها پا به فرار گذاشتند.

این دومین حمله تشکیلات تروریستی داعش به شهر مخمور در مدت کمتر از یک هفته است. در حمله روز یکشنبه داعش به نیروهای ارتش عراق سه تن از آنها کشته شدند.

مخمور در 60 کیلومتری اربیل و در حد فاصل بین استان های اربیل، کرکوک، نینوا و صلاح الدین واقع شده است. این شهر تا سال 1991 جزو استان اربیل بود که امروزه به عنوان یکی از مناطق مورد مناقشه بین اربیل و بغداد به شمار می آید. اکثریت اهالی این شهر را کردها تشکیل می دهند.

کد خبر 16883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha