بخش زیادی از راه های اصلی کردستان در حد جاده فرعی است

سرویس کردستان - معاون حمل و نقل راه و شهرسازی کردستان گفت: بخش زیادی از طول راه های این استان از نظر مشخصات هندسی استاندارد راه های فرعی را دارند، در حالیکه در طبقه بندی عملکردی، شریانی و ترانزیتی محسوب می شوند.

به گزارش کرد پرس، سیدعبدالرحمن حسینی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود، استان کردستان طی یک بازه زمانی 6 ساله (از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۳۹۹)، کاهش 16.5 درصدی متوفیان ناشی از سوانح رانندگی را تجربه کرده است، اظهار کرد: در دوره زمانی مذکور به طور متوسط هر سال کاهش 2.57 درصدی محقق شده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ کاهش ۷ درصدی تعداد تصادفات محقق شد، اما به دلیل شدت تصادفات شاهد رشد ۲ درصدی متوفیان بودیم که در این خصوص تقویت نظارت ها و ارتقای سطح ایمنی با جدیت تمام کماکان در حال پیگیری و اجرا است.

معاون حمل و نقل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: اقدامات موثر دیگر از قبیل آموزش و فرهنگ سازی به ویژه برای کاربران آسیب پذیر جاده ها، آموزش رانندگان حرفه ای، تقویت نظارت های سیستمی و میدانی با اولویت اقدامات پیشگیرانه، رفع و اصلاح نقاط پر تصادف استان، نظارت مضاعف بر حمل و نقل مواد خطرناک با وجود مرز رسمی باشماق، پیگیری افزایش و توسعه تجهیزات پیش بیمارستانی – امدادی و ... کماکان در دستور کار قرار دارد.

حسینی یادآور شد: همچنین با عنایت به اهمیت تلاش های ارزشمند و مداوم فعالان حوزه حمل و نقل در اقتصاد کشور در شرایط مختلف، اعم از رانندگان، تشکل های صنفی، شرکت های حمل و نقل و ... تلاش شده است که از مشارکت فعال آنها در تصمیم سازی و رفع مشکلات بهره گرفته شود و تعامل و همکاری مناسبی برقرار شده و همواره راه گشا بوده است.

کد خبر 16869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha