تبرئه بازیگر طنز اقلیم کردستان از اتهام توهین به مذهب شیعیان و حشد شعبی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – محمد فریدون بازیگر طنز اقلیم کردستان مشهور به "حمکو" اعلام کرد دادگاه تجدیدنظر اربیل وی را از اتهام توهین به شیعیان و حشد شعبی در عراق تبرئه کرده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المرکز الخبری الوطنی، "حمکو" در پستی در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: امروز در شعبه دوم دادگاه تجدید نظر اربیل برای پاسخ دادن به شکایت وزیر فرهنگ علیه اینجانب به اتهام توهین به شیعیان و حشد شعبی در یکی از فیلم هایم درباره نقش نیروهای پیشمرگ در دفاع از اقلیم کردستان، حضور یافتم.

حمکو افزود: دادگاه به دلیل عدم کفایت دلایل، مرا از اتهامات نسبت داده شده تبرئه است. زیرا اثر مذکور، هنری است و توهین به هیچ طرفی در آن مشاهده نمی شود.

یادآور می شود "محمد سعید" وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان در سپتامبر سال گذشته از دادستان اقلیم کردستان خواسته بود علیه محمد فریدون مشهور به حمکو به دلیل توهین به شیعیان، اقامه دعوی کند.

وی در یک نامه رسمی خطاب به دادستان اقلیم کردستان اعلام کرده بود که حمکو در یک فیلم کوتاهی پخش کرده است که در آن مطلبی در توهین به شیعیان مشاهده می شود.

وزیر فرهنگ اقلیم کردستان تأکید کرده بود: چنین اقداماتی به نفع جنبش آزادی خواهانه اقلیم کردستان نیست و باعث ایجاد مشکلات و بحران هایی در زمینه همزیستی مشترک خواهد شد. به همین دلیل از دادستان کل اقلیم کردستان می خواهیم علیه این هنرمند اقامه دعوی نمایند.

کد خبر 16792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha