سلامت بیش از ۲۷ هزار نوآموز کردستانی سنجش شد

سرویس کردستان - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از ابتدای آغاز اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون، سلامت ۲۷ هزار و ۲۶۱ نوآموز در استان سنجش شده است.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر اظهار کرد: از این تعداد تاکنون 4 هزار و ۶۲ نفر به مرحله تخصصی هوش ارجاع داده شده اند که یک هزار و ۸۰۰ نفر دیر آموز و ۱۱۵ نفر نیز آموزش پذیر تشخیص داده شده است و به مدارس استثنایی معرفی شده اند.

وی افزود: همچنین ۵۵۴ نفر به مرحله تخصصی شنوایی ارجاع داده شدند که از این تعداد ۲۹ نفر مشکل شنوایی یک طرفه، ۲۱ نفر نیاز به سمعک و همچنین ۹ نفر با استفاده از معلم رابط تلفیقی و وسایل کمک آموزشی به مدارس عادی و سه نفر نیز به مدارس ناشنوایان معرفی شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: ۱۳هزار و ۳۷۶ نفر نیز به مرحله تخصصی بینایی ارجاع داده شدند که از این تعداد ۱۵۱ نفر مشکل آمبلیوپی، ۵۱۹ نفر نیاز به عینک و ۱۳ نفر نیاز به درمان دارویی جراحی داشتند و ۱۹ نفر با استفاده از کتاب درشت خط و با استفاده از معلم رابط به مدارس عادی و ۲ نفر به مرکز آموزشی استثنایی معرفی شدند.

رنجبر یادآور شد: همچنین ۵۴ نفر مشکل جسمی و حرکتی داشته که به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند که 4 نفر به مدارس استثنایی جهت استفاده از خدمات توان بخشی معرفی و هشت نفر نیز با استفاده از معلم رابط تلفیقی به مدارس عادی معرفی شدند.

وی بیان کرد: تاکنون ۴۱ نفر از نظر رفتاری و بررسی طیف اتیسم به مرحله تخصصی ارجاع داده شده اند که 7 نفر به مدارس استثنایی و کلاس های ویژه طیف اتیسم جهت ادامه تحصیل معرفی شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: آن دسته از نوآمورانی که به هر دلیل نظیر بیماری، مسافرت، انتقال و جابجایی عدم اطلاع رسانی والدین تاکنون به پایگاه های سنجش مراجعه نکرده اند، می توانند از هم اکنون با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام خود نسبت به نوبت گیری در سامانه سنجش اقدام کنند.

کد خبر 16288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha