وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان: با بغداد درباره استقرار نیروهای مشترک در مناطق مورد مناقشه به توافق رسیدیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد با هدف بازگشت ثبات و آرامش به مناطق مورد مناقشه و دور نگه داشتن این مناطق از تاخت و تاز تروریست ها، با وزارت دفاع و ارتش عراق به توافق نهایی دست یافته ایم و به زودی مقدمات لازم برای ایفای نقش دو تیپ [نیروی مشترک] در این مناطق به پایان خواهد رسید.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه خندان، "شورش اسماعیل" وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان با سرهنگ "تاد بروس" مسئول مشاوره نظامی ائتلاف بین المللی علیه داعش در اقلیم کردستان و هیأت همراهش دیدار کرد.

براساس بیانیه منتشره توسط وزارت پیشمرگ، شورش اسماعیل در این دیدار، از تلاش های نیروهای ائتلاف و نیروهای آمریکا در زمینه مقابله با تروریسم و گروههای تروریستی تقدیر کرد و درباره وضعیت امنیتی منطقه اعلام کرد: ما از وضعیت منطقه به خوبی اطلاع داریم و برای مقابله با تهدیدات قابل پیش بینی، درباره کلیه مشکلات و موانع با بغداد به توافق نهایی دست یابیم تا در آینده بتوانیم با همکاری یکدیگر عملیات نظامی مشترک انجام دهیم.

وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان همچنین گفت: برای بازگشت آرامش و ثبات به مناطق مورد مناقشه و ریشه کنی تروریست ها در این مناطق، با ارتش و وزارت دفاع عراق به توافق نهایی دست یافته ایمن و به زودی مقدمات لازم برای ایفای نقش دو تیپ [نیروی مشترک] در این مناطق به پایان خواهد رسید.

مسئول مشاوره نظامی ائتلاف بین المللی علیه داعش نیز در این باره گفت: ما به هماهنگی و همکاری ادامه خواهیم داد تا نیروهای پیشمرگ را دوشادوش ارتش عراق برای تأمین امنیت منطقه و نابودی کامل تروریست ها تجهیز کنیم.

سرهنگ "تاد بروس" همچنین افزود: ائتلاف بین المللی به همکاری در زمینه اصلاحات در وزارت پیشمرگ و سازماندهی و آموزش نیروهای پیشمرگ ادامه خواهند داد.

کد خبر 16282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha