خارج کردن ترکیه از ناتو در حد ماکرون نیست

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در اظهاراتی با واکنش تند به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در خصوص عملیات چشمه صلح نیروهای ارتش ترکیه در شمال سوریه عنوان کرد: خارج کردن یا نکردن ترکیه از ناتو در حد ماکرون نیست.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در اظهاراتی با واکنش تند به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در خصوص عملیات چشمه صلح نیروهای ارتش ترکیه در شمال سوریه عنوان کرد: «جنجال ها، پیش از آغاز نشست ناتو آغاز شده است. کشورهایی که بدون قبول ریسک همواره به پیروزی عادت کرده اند دفاع ترکیه را از حقوق، حق و حاکمیت خود، تحمل نمی کنند. از ترکیه به رئیس جمهور فرانسه پیامی دارم. این را در نشست ناتو هم اعلام خواهم کرد. قبل از هر چیزی مرگ مغزی خودتان را کنترل کنید. زیرا این اظهارات تنها برازنده افرادی مانند شما است که دچار مرگ مغزی شده اند. در اظهارات اخیرت نشانه های بیماری ات منعکس شده است. باور کنید ماکرون بسیار بی تجربه بوده و چیزی از مبارزه با ترور نمی داند. به خاطر همین هم هست که جلیقه زردها فرانسه را اشغال کردند».

به گزارش تلویزیون NTV، رئیس جمهور ترکیه که در دانشگاه مارماره سخنرانی می کرد در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «فرانسه کشوری است که حقوق مشروع ترکیه را نادیده گرفته و در سوریه ای که کوچکترین ارتباطی با آن ندارد تلاش به دخالت در امور آن می کند. ما این حق را داریم که وارد سوریه شده و به مبارزه با ترور بپردازیم. ماکرون شما چه حقی در سوریه دارید؟ فرانسه هیچ حق و صلاحیتی برای حضور در سوریه ندارد. شما را دولت مرکزی هم دعوت نکرده است. خارج کردن یا نکردن ترکیه از ناتو در حد تو نیست. هر چقدر می خواهی بالا و پایین بپر در نهایت مجبور هستی به حق حاکمیت ترکیه احترام بگذاری. ترکیه تا زمانی که تهدیدات علیه کشور خود از سوریه را تماماً از میان برنداشته است به عملیات های خود ادامه خواهد داد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 158572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha