پنجمین اهدای عضو  طی سالجاری در آذربایجان غربی انجام شد

سرویس آذربایجان غربی- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي آذربایجان غربی از پنجمین اهدا عضو استان خبر داد و گفت: کلیه و کبد یک بیمار مرگ مغزی در استان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، دکتر ابراهیم حسنی با اشاره با ایثار ماندگار و گذشت خانواده محترم و بزرگوار اکبری بابانظر، اظهار داشت: مرحوم احمد اکبری بابانظر 33 ساله از ساکنین شهرستان تکاب که بدلیل حادثه سقوط از ارتفاع دچار خونریزی مغزی شده بود از شهرستان تکاب به مركز آموزشي درماني امام خمینی (ره) ارومیه انتقال داده شد.

او ادامه داد: بعد از تایید مرگ مغزی توسط تیم تخصصی دانشگاه، جهت اهداء عضو کلیه‌های آن مرحوم به دو بیمار از نیازمندان اهداء و کبد مرحوم نيز جهت پیوند به تبریز ارسال شد.

دکتر حسنی با اشاره به شرایط سخت کرونای موجود، ادامه داد: در شرایط کنونی اپیدمی کرونا تلاش پزشکان و پرسنل فداکار پرستاری بیمارستان‌ امام خمینی (ره) ارومیه در نگه‌داری و آماده‌سازی مرحوم اکبری برای اهدای عضو، ستودنی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي آذربایجان غربی با قدردانی از اعضای تیم‌های پیوند، واحدهای فراهم‌آوری اعضا و خانواده‌های اهدا کنندگان اضافه کرد: سلامت یک پدیده اجتماعی است و دستیابی به این مهم باید با تلاش همه انجام شود و تمام هدف ما در تیم پیوند استان این است که امید را زنده نگه‌داریم تا حتی یک بیمار هم فرصت خود برای ادامه حیات را از دست ندهد.

کد خبر 15627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha