عضو فراکسیون الوطنیه: عراق درصدد شکایت از ترکیه به دلیل نقض حاکمیت کشورش است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون الوطنیه در مجلس عراق اعلام کرد دولت بغداد در آینده نزدیک از ترکیه به دلیل نقض مکرر حاکمیت کشورش به سازمان ملل شکایت می کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه عراقی الحل، "عبدالخالق العزاوی" در این باره گفت: نیروهای ترکیه در مناطق مختلفی از اقلیم کردستان مستقر شده اند و حاکمیت کشور را به طور آشکار نقض کرده اند که از آن جمله می توان به بمباران اقلیم کردستان اشاره کرد که منجر به کشته و زخمی شدن شهروندان عراقی و زیان مادی فراوان به آنها و همچنین آوارگی صدها خانواده از روستاهای مرزی شده است.

العزاوی افزود: وضعیت کنونی، غیر قابل قبول و به منزله نقض حاکمیت ملی است. وزارت خارجه عراق تلاش می کند از دولت ترکیه به دلیل نقض حاکمیت کشور به سازمان ملل شکایت کند. همچنین یادداشت های اعتراضی متعددی علیه بمباران مکرر خاک عراق که در دوره اخیر، افزایش یافته است ارائه کرده است.

این نماینده سنی مجلس عراق تصریح کرد: وضعیت عراق نیازمند اقدام علیه اقدامات متجاوزانه ترکیه است. زیرا ادامه وضعیت کنونی، پیامدهای وخیمی برای کشور به بار خواهد داشت و اکثر جریانات سیاسی عراق، نقض حاکمیت کشور توسط ترکیه را محکوم می کنند.

یادآور می شود بر اثر بمباران منطقه شنگال توسط ارتش ترکیه پنج شهروند عراق کشته و زخمی شدند.

همچنین ارتش ترکیه با پیشروی 9 کیلومتری در مناطق کیسته و دیشیش از توابع شهر عمادیه استان دهوک، اقدام به استقرار نیروهایش در منطقه کرده است.

کد خبر 15552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha