مرغ های تولیدی مهاباد سر از کشتارگاه های ارومیه در آوردند!

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار ویژه مهاباد با انتقاد از ارسال برخی از محموله های مرغ زنده تولید شده در این شهرستان برای کشتار به شهرهای دیگر از جمله ارومیه گفت: مرغ تولید شده در مهاباد با توجه به ظرفیت خالی کشتارگاه های این شهرستان باید در همین شهرستان کشتار شده و نباید به مناطق دیگر ارسال شود.

به گزارش کردپرس، عارف خدرلو، در جلسه کارگروه تنظیم بازار این شهرستان اظهار داشت: اینگونه اقدامات موجب ایجاد یک نوع رانت در این حوزه خواهد شد. وقتی در مهاباد ظرفیت لازم برای کشتار وجود دارد این اقدامات یک نوع جفای آشکار در حق کشتارگاه های مرغ این شهرستان به شمار می رود.

خدرلو با تاکید بر رعایت مصوباتی که در این زمینه از سوی جهاد کشاورزی وجود دارد افزود: معاونت امور دام جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مجاز به اتخاذ تصمیماتی خلاف مصوبات ستاد تنظیم بازار استان و حتی شهرستان نیست.

او اضافه کرد: سهم این شهرستان در بخش کشتارگاه های مرغ باید مشخص شده و نباید مرغ تولیدی در این شهرستان برای کشتار به مناطق دیگر ارسال شود که در صورت ادامه این مورد با عاملان آن برخورد و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

قطعی جریان برق باید با اطلاع رسانی قبلی صورت گیرد

فرماندار ویژه مهاباد در ادامه با بیان اینکه هر روز شیوع ویروس کرونا در حال افزایش است ولی به دلیل مشکلات معیشتی مردم قادر به اعمال همه محدودیت ها وجود ندارد افزود: در چنین شرایطی قطعی جریان برق و تعطیلی برخی واحدهای تولیدی و صنفی به تبع آن بر مشکلات مردم و کمبود برخی اقلام و گرانی ها افزوده است.

خدرلو تاکید کرد: در چنین شرایط متفاوتی، مدیریت جهادی و استفاده صحیح و بهینه از ظرفیت های موجود توسط مسوولان نقش مهمی در حل مشکلات جامعه خواهد داشت.

او اضافه کرد: قطعی جریان برق توسط امور برق باید با اطلاع رسانی قبلی به ویژه از طریق فضای مجازی صورت گیرد تا مردم و به ویژه تولیدکنندگان کمترین خسارت را متحمل شده ضمن آنکه ضرر و زیان های وارد آمده به مشترکان نیز جبران شود.

فرماندار ادامه داد: مدیریت امور برق مهاباد همچنین باید برنامه ریزی لازم را انجام دهد تا واحدهای تولیدی به ویژه در شهرک صنعتی این شهرستان دچار کمترین زیان در بحث قطع جریان برق شوند.

به نقل از فرمانداری مهاباد؛ او با تاکید بر رعایت عدالت در خاموشی ها بین مناطق مختلف شهر افزود: دستگاه های اجرایی و اداراتی که دارای ژنراتور برق هستند موظفند نسبت به استفاده از آن در ساعات کاری خود اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهند.

کد خبر 15405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha