پیش‌بینی برداشت ۱۹ هزار تن خیار و گوجه‌فرنگی از جالیزارهای قروه

سرویس کردستان - رئیس جهاد کشاورزی قروه گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال در حدود 15 هزار تن خیار و 4 هزار تن گوجه‌فرنگی در قروه برداشت می‌شود.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، عبدالله عبدالملکی اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت خیار بوته‌ای و ۱۰۰ هکتار نیز زیر کشت گوجه‌فرنگی رفته است.

وی با بیان اینکه از این میزان، ۲۰ هکتار خیار و تمام جالیزارهای گوجه‌فرنگی به صورت نشایی کشت شده است، افزود: در سال‌های اخیر انواع محصولات جالیزی به صورت غرق‌آبی آبیاری می‌شد که این روش موجب هدر رفت آب می‌شد اما با جایگزین شدن آبیاری قطره‌ای علاوه بر به صفر رسیدن میزان هدر رفت آب، محصول‌دهی مزارع افزایش یافت.

رئیس جهاد کشاورزی قروه ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته و برداشت ۳۰ تن خیار و ۴۰ تن گوجه‌فرنگی در هر هکتار زمین، امسال در مجموع در حدود 15 هزار تن خیار و چهار هزار تن گوجه‌فرنگی در قروه برداشت می‌شود.

عبدالملکی یادآور شد: بخشی از محصولات جالیزی قروه پس از برداشت به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود و بخش عمده آن به صورت فرآوری به خیارشور و رب تبدیل شده و به بازار سایر مناطق کشور صادر می‌شود.

وی بیان کرد: هر کیلوگرم خیار بوته‌ای در بازار قروه به دلیل نوسانات بازار از ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است و هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی نیز بین ۴ تا ۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قروه گفت: بذر مناسب خیار و گوجه‌فرنگی با قیمت مناسب در اختیار جالیزکاران قرار گرفته و هیچ کمبودی در تامین و توزیع انواع کود شیمیایی نیز وجود نداشت.

کد خبر 15269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha