بی توجهی حکومت و پلیس ترکیه به وضعیت کودک سوری که در حمله نژادپرستانه آلتین داغ زخمی شده بود

سرویس ترکیه - خانواده کودک سوری که مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفته بود، گفتند که بر خلاف ادعای حکومت ترکیه، نه حکومت و نه پلیس هیچ توجهی به وضعیت کودک آنها نکرده است.

به گزارش کردپرس، با وجود اعلام حمایت حکومت ترکیه از کودک سوری، که در حمله نژادپرستانه برخی از اهالی آنکارا به پناهجویان ساکن آلتین داغ زخمی شده بودT پلیس آنکارا هیچ توجهی به کودک سوری نکرده است.

بر اساس گزارش MA در حمله نژادپرستانه علیه پناهجویان سوری و عرب، در محله های مختلف منطقه آلتین داغ آنکارا، یک کودک سوری به نام ای-ه که آن شب مورد حمله قرار گرفته بود، به شدت آسیب دید و توسط خانواده اش به بیمارستان انتقال یافت.

کرم کنیک رئیس هلال احمر در شب حادثه با اعلام این خبر گفت این کودک توسط آنها با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است و تحت حمایت دولت ترکیه قرار دارد. با این همه پس از بررسی خبرنگاران مشخص شد که خانواده کودک خود فرزندشان را به بیمارستان منتقل کرده اند و پس از درمان اولیه به خانه فرستاده شده اند. پلیس ترکیه که همیشه در چنان مواقعی با مراجعه به بیمارستان گزارش حادثه را تهیه می کند، بدون توجه به این حادثه به بیمارستان نرفته و گزارشی تهیه نکرده است. مسئولان بیمارستان هم بر خلاف روال همیشه، بدون تهیه هیچ گزارشی، به خانواده او گفته اند که اگر بخواهند می توانند خودشان با مراجعه به کلانتری شکایت کنند.

ه-ه پدر این کودک در مصاحبه با خبرنگارها گفت که آنها به دلیل وجود جنگ از دیر الزور به ترکیه گریخته اند. او گفت که به همراه خانواده اش در سه سال گذشته در آلتین داغ زندگی می کنند و خودش نیز کارگر یک کارخانه است.

این مرد گفت که در شب حادثه نژادپرستان به خانه آنها حمله کرده و با پرتاب سنگ شیشه های خانه را شکسته اند و هنگامی که این خانواده به همراه سه فرزند خردسال خود برای فرار از ساختمان تلاش کرده اند مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و شیشه های ماشینی که در آن نشسته بودند با سنگ و چوب شکسته شده است.

ه-ه در ادامه گفت که مردم ترکیه سوری ها را مسئول گرانی و بیماری می دانند و خارجی ها را متهم به پول گرفتن از حکومت می کنند. «این در حالی است که ما به عنوان یک خانواده ماهانه تنها ۶۰۰ لیر از حکومت می گیریم که آن هم کمک اتحادیه اروپا است و از جیب دولت نمی رود.» او در ادامه گفت که کودکانش از شب حادثه به این سو به شدت دچار وحشت شده اند و یکی از آنها مدام فریاد می زند که نمی خواهد بمیرد. او همچنین گفت که گمان نمی کند شکایت کردن و نکردن او تاثیری بر رسیدگی پلیس به این حادثه داشته باشد.

گفتنی است پس از انتشار تصاویری از کودک زخمی بر روی تخت بیمارستان، برخی رسانه های ترکیه با انتشار این تصاویر ادعا کردند که این تصاویر مربوط به حملات غزه بوده و ربطی به حوادث آلتین داغ ندارد.

کد خبر 15242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha