هزار شغلی که قربانی تصمیمی سیاسی شد/پشت پرده مخالفت با اجرای پیاده راه و استیضاح شهردار سنندج

سرویس کردستان – دوشنبه 18 مرداد ماه سال جاری نشستی بین اعضای شورای شهر و شهردار منتخب سنندج با خبرنگاران و روزنامه نگاران به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد که در این نشست شهردار منتخب سنندج حرف های قابل تاملی به زبان آورد.

به گزارش کُرد پرس، سیدانور رشیدی در این نشست در ابتدا به روند قانونی انتخاب شدنش به عنوان شهردار سنندج از سوی اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت: این تصمیم، یک تصمیم یک باره از سوی اعضای شورای شهر نبوده و پس از جلسات متعدد تمامی اعضا به این نتیجه رسیده اند و این وظیفه مهم را بر عهده وی گذاشته اند.

رشیدی که یکی از معدود اعضای شورای اسلامی شهر سنندج است که طی 4 دوره متوالی از سوی مردم به عنوان نماینده به این شورا راه یافته است، حرف های جالبی از علت مخالفت 3 تن از اعضای دوره پنجم شورای شهر سنندج با اجرای پروژه پیاده راه سنندج و همچنین کلید زدن طرح استیضاح شهردار سابق سنندج به زبان آورد.

به گفته وی مهمترین دلیل این مخالفت برای اجرای پروژه پیاده راه فردوسی سنندج در آن مقطع زمانی آن بود که با اعتباری که در اختیار داشتند در آن زمان می توانستند کارخانه نساجی سنندج را که از سوی بنیاد مستضعفین با قیمت 158 میلیارد تومان برای فروش گذاشته شده بود را خریداری کنند تا برای بیش از یک هزار نفر از جوانان بیکار و تحصیل کرده این شهر ایجاد اشتغال کنند.

عضو فعلی شورای اسلامی شهر سنندج اشاره کرد که در آن مقطع برای احداث پیاده راه فردوسی سنندج حدود 100 میلیارد تومان هزینه شد، طرحی که شاید مردم از اجرای آن بسیار راضی باشند اما می توانستند چند ماه دیگر نیز برای احداث آن صبر کنند تا بخشی از مشکلات بیکاری در سنندج رفع شود.

رشیدی به این نیز اشاره کرد که شهرداری و شورای شهر سنندج حدود 160 میلیارد تومان سهام شرکت های مختلف در سطح کشور را در آن مقطع در اختیار داشت و اکنون نیز در اختیار دارد که می توانستند با یک رایزنی به راحتی این سهام را به بنیاد مستضعفین به جای کارخانه نساجی سنندج واگذار کنند.

به گفته وی در آن زمان استاندار کردستان به شدت با این تصمیم مخالفت کرده و شهردار وقت سنندج نیز تمایلی برای این کار نشان نداده و مصوبه شورا را نیز در این رابطه نادیده می گیرند و در نهایت نیز این اتفاق نمی افتد تا بیش از یک هزار شغل برای جوانان سنندجی به راحتی از دست برود.

شهردار منتخب سنندج بیان کرد که بعد از این تصمیم سیاسی بود که 3 تن از اعضای دوره پنجم شورای اسلامی سنندج یعنی آقایان فرزاد زارعی، علی پژگول و خود وی کلید طرح استیضاح شهردار وقت را زدند اما با مخالفت دیگر اعضای شورای شهر این طرح راه به جایی نبرد.

البته بیان این حرف ها، بعد از پایان کار دولت و تغییر شهردار سنندج دیگر خیلی دیر شده است و باید از کسانی که همان زمان ساز مخالف برای اجرای طرح پیاده راه فردوسی سنندج در آن مقطع زمانی و استیضاح شهردار وقت را می زدند، باید پرسید که چرا همان موقع این حرف ها را نزدند تا شهروندان از این خیانتی که به جوانان آنان شد، اطلاع می یافتند؟

گزارش: سروش حبیبی راد

کد خبر 15056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha