رژیم صهیونیستی در برابر قواعد درگیری حزب الله کم آورد

سرویس جهان- رژیم نژادپرست اسرائیل در پاسخ به حمله موشکی چهارشنبه به کریات شیمونا از سوی جنوب لبنان، حمله هوایی پنجشنبه شب را به خاک لبنان ترتیب داد که آن هم امروز از سوی حزب الله پاسخ داده شد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری یاکین دوغو، رژیم نژادپرست اسرائیل که نتوانسته بود در برابر حمله موشکی امروز حزب الله مقابله به مثل کند، تسلیم قواعدی شد که حزب الله از آن پیروی می کند.

رژیم نژادپرست اسرائیل در پاسخ به حمله موشکی چهارشنبه به کریات شیمونا از سوی جنوب لبنان، حمله هوایی پنجشنبه شب را به خاک لبنان ترتیب داد که آن هم امروز از سوی حزب الله پاسخ داده شد.

ارتش رژیم اسرائیل نه به خاک لبنانی که موشک پرتاب کرده بود، بلکه به خاک کشتزارهای شبا، که تحت اشغال خودش است، و قسمت های مرتفع کفر شوبا آتش گشود، و اعلام کرد که نمی خواهد تنش با حزب الله را شعله ور کند.

تحولاتی که همه را نگران جنگ احتمالی جدید می کرد، روز چهارشنبه - درست در سالگرد صدور قطعنامه 1701 سازمان ملل متحد، در 2006 برای پایان دادن به جنگ اسرائیل و حزب الله - آغاز شد.

ارتش رژیم صهیونیستی از پرتاب شدن سه موشک در ساعت های اولیه بامداد چهارشنبه از سوی جنوب لبنان به کریات شیمونا و مجروح شدن 4 اسرائیلی خبر داد.

پس از صدور این اطلاعیه، اعلام شد که ارتش رژیم اسرائیل، حمله توپخانه ای را به یک منطقه خالی در شمال متولا در لبنان انجام داده است.

نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل، نیز، با کابینه امنیتی خود جلسه برگزار کرد.

مقامات امنیتی اسرائیل اعلام کردند که حمله چهارشنبه لبنان جنوبی، ارتباطی با حزب الله ندارد. و گفتند که این حمله از سوی یک گروه فلسطینی وابسته به حماس انجام گرفته است.

بنی گانتز وزیر خارجه اسرائیل، پیامی حاوی عبارت های تند، به UNIFIL، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد مستقر در جنوب لبنان، فرستاد. حکومت اسرائیل دولت لبنان را به دلیل ناتوانی در پیشگیری از چنین حرکت هایی مسئول این حمله دانست.

مطبوعات اسرائیلی، اعلام کردند که مقامات رژیم اسرائیل به این فکر می کنند که با یک حمله هوایی به این حمله پاسخ بدهند، اما در حال بررسی این هستند که آیا این حمله هوایی منجر به اوج گیری تنش ها با حزب الله خواهد شد یا نه.

در نهایت تصمیم برای حمله هوایی گرفته شد و اعلام شد که روز پنجشنبه ساعت 00:40 دقیقه بامداد، هواپیماهای ارتش رژیم اسرائیل، زمین های خالی منطقه دمشقیه در جنوب لبنان را بمباران کرده اند.

رام بن باراک رئیس کمیسیون روابط خارجی و امنیتی پارلمان اسرائیل، که پیش از این هم مدیریت موساد را در سابقه اش دارد، با انتشار اطلاعیه ای در توئیتر خود نوشت:

تشکیلات امنیتی معتقد است که حمله موشکی دیروز هیچ ربطی به حزب الله نداشته، حزب الله برای انجام این حرکت به هیچ گروهک دیگری دستور نداده است، و به دیگر گروه ها نیز برای انجام این کار چراغ سبز نشان نداده است. به همین دلیل حزب الله مورد حمله قرار نگرفته است. او ادامه داده است که حملات اسرائیل تنها یک هشدار بوده و ارزش دیگری نداشته است.

رژیم اسرائیل با بمباران زمین های خالی، از سویی به افکار عمومی کشور خود اعلام کرد که حمله به کیریات شیمونا بی پاسخ نماند، از سوی دیگر به حزب الله گفت که ما 4 مجروح داریم اما با این همه زمین خالی را بمباران کردیم. یعنی ما به دنبال درگیری و جنگ نیستیم.

با این همه، حوالی ظهر روز جمعه، خبر هایی مبنی بر پرتاب تعداد زیادی موشک به کشتزارهای شبا در زیم های اشغالی، و شنیده شدن آژیر های خطر در جولان به گوش رسید.

مطبوعات لبنان اعلام کردند که نزدیک به 20 موشک به اطراف یک موضع نظامی متعلق به ارتش رژیم اسرائیل در کشتزارهای تحت اشغال شبا شلیک شده است.

رسانه های اسرائیل هم از شلیک شدن 20 موشک به کشتزارهای شبا از سوی لبنان جنوبی خبر دادند که از این میان 10 موشک به سیستم دفاعی گنبد آهنین خورده و ده تای دیگر هم توی زمین های خالی اطراف موضع نظامی افتاده است.

پس از آن حزب الله با انتشار بیانیه ای درباره اتفاقات رخ داده، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. در بیانیه منتشر شده از تلویزیون المناره، آمده است که: واحد های مقاومت اسلامی "شهید علی محسن کمیل"، و "شهید محمد قاسم طهان" در پاسخ به حمله پنجشنبه رژیم صهیونیستی به مناطق الرموک و شوکر، امروز ساعت 11:15 با راکت های 122 میلیمتری زمین های خالی اطراف پایگاه نظامی صهیونیستی واقع در مزارع شبا را مورد حمله قرار دادند.

این که حزب الله مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، موجب شوک اسرائیل شد. یکی از مطبوعات اسرائیلی به نام خبرگزاری او-نیوز، گزارش داد که ادعای حزب الله شوک بی نهایت بزرگی در نهادهای امنیتی اسرائیل ایجاد کرده است، و حالا دارد بررسی می کند که چگونه بدون این که تنش بین اسرائیل حزب الله را شعله ور تر کند، پاسخ این حمله را بدهد.

نزدیک به نیم ساعت پس از انتشار این خبر، علی شعیب خبرنگار المنار در لبنان جنوبی، خبر داد که ارتش رژیم اسرائیل آغاز به حمله توپخانه ای به خاک های تحت اشغال کفر شوبا و قسمت های مرتفع کشتزارهای شبا کرده است.

همچنین شبکه تلویزیونی القدس فلسطین، از قول سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که گفته: «ما قصد نداریم در مرزهای شمالی افزایش تنش داشته باشیم».

در پایان اتفاقات روز چهارشنبه، رژیم نژادپرست اسرائیل، با وجود زخمی شدن 4 تن از شهروندانش در حمله راکتی لبنان جنوبی، در پاسخ به این حمله، در روز پنجشنبه تنها زمین های خالی را بمباران کرده است؛ و نتوانسته به حمله روز جمعه حزب الله هم هیچ پاسخی بدهد.

این که اسرائیل در پاسخ به حمله روز جمعه، به شلیک توپخانه ای به قسمت های مرتفع سرزمینی که تحت اشغال خودش است، بسنده کرده است، و اعلام کرده که «ما نمی خواهیم تنش افزایش پیدا کند» به منزله تسلیم شدن اسرائیل به قواعد درگیری حزب الله، تفسیر شد.

کد خبر 14840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha