عوامل آشوبگر به دفتر اتحادیه میهنی در اربیل تیراندازی کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جانشین مسئول تشکیلات اتحادیه میهنی کردستان در اربیل، تاکید کرد که تیراندازی به دفتر این حزب در اربیل، توسط افراد آشوبگر و اخلال گر صورت گرفته است.

به گزارش کردپرس، شب گذشته افراد ناشناس به دفاتر کمیته اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) در شهر اربیل، تیراندازی کردند، سایت خبری آوینه در این مورد گزارش داد که حاجی مصیفی، جانشین مسئول تشکیلات یکیتی در اربیل، اعلا،م کرده که این تیراندازی توسط افراد آشوبگر و اخلال گر صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دفاتر 4و 5 یکیتی در یک ساختمان قرار داشته اند گفت که چند گلوله به این ساختمان اصابت کرده است و نیروهای پلیس و امنیت در حال بررسی این حمله هستند.

این در حالی است که روز پنج شنبه 28 شهریور/ 19 سپتامبر، نیروهای امنیتی اربیل که تحت فرمان حزب دمکرات کردستان (پارتی) هستند از ورود محمود سنگاوی عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) به این شهر جلوگیری کردند.

در پی این اقدام مقر حزب پارتی در سلیمانیه نیز بامداد امروز جمعه 29 شهریور /20 سپتامبر، هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفته و عطا شیخ حسن، سخنگوی شورای رهبری این حزب در سلیمانیه نیز در واکنشی تند به این حمله، تاکید کرد که حفاظت از این مقر و اعضا و مقامات پارتی در سلیمانیه و نیز صیانت از صلح اجتماعی و سیاسی بر عهده نیروهای امنیتی سلیمانیه (که تحت فرمان یکیتی هستند) و استاندار و مقامات استان است.

وی تاکید کرد که دستهایی سیاه در حمله به مقر پارتی در سلیمانیه دخیل بوده و تلاش هایی برای برهم زدن اوضاع و امنیت در اقلیم کردستان در جریان است.

یکیتی ممانعت از ورود سنگاوی به اربیل را اقدامی انحصارطلبانه و غیرقابل قبول دانسته است.

کد خبر 147920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha