اتحادیه میهنی، خروج نیروهای پیشمرگ از قره‌هنجیر در شمال کرکوک را تکذیب کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از اعضای شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان گزارش های حاکی از خروج نیروهای پیشمرگ از یک منطقه واقع در شمال استان کرکوک را نادرست خواند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، مصطفی چاورش، عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) و از فرماندهان نیروهای پیشمرگ وابسته به این حزب امروز (یک شنبه) گزارش های حاکی از خروج نیروهای پیشمرگ از بخش قره هنجیر در شمال استان مورد مناقشه کرکوک در شمال عراق را تکذیب کرد.

چاورش در این باره اظهار داشت: گزارش های حاکی از عقب نشینی نیروهای پیشمرگ از قره هنجیر بنا به درخواست دولت عراق، هیچ گونه ارتباطی با واقعیت ندارند؛ فرماندهان نظامی در عراق نیز به هیچ وجه چنین درخواستی مطرح نکردند.

عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان همچنین تصریح کرد: نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و ارتش فدرال عراق در مواضع خود هستند و هیچ گونه عقب نشینی روی نداده است؛ رهبری کُرد در رابطه با هر گونه درخواست ارائه شده به خود تصمیم گیری خواهد کرد.

چاورش در پایان نیز ضمن تاکید بر روابط مناسب میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق در منطقه قره هنجیر، خاطر نشان ساخت که در حال حاضر هیچ گونه گفت و گویی میان دو طرف در جریان نیست.

کد خبر 146743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha