روزهای آینده شاهد حل و فصل مشکلات میان اربیل و بغداد خواهد بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس فراکسیون حزب دمکرات در پارلمان عراق پیش بینی کرد که روزهای آینده شاهد حل مشکلات میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان از جمله در زمینه بودجه باشد.

به گزارش کردپرس، ویان صبری، رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان (پارتی) در مجلس نمایندگان عراق عصر امروز (دوشنبه) در گفت و گو با پایگاه خبری السومریه نیوز ضمن اعلام این که سفر قریب الوقوع یک هیئت از اقلیم کردستان به بغداد شهر در ادامه سفرهای متقابل هیئت های دولت مرکزی این کشور و دولت اقلیم انجام می شود، تاکید کرد که روزهای آینده شاهد حل و فصل مشکلات میان دو طرف به ویژه در زمینه بودجه خواهد بود.

صبری در این باره اظهار داشت: هیئت کُرد که به زودی به بغداد می آید، ادامه بازدیدها و هیئت های متقابل قبلی میان بغداد و اربیل می باشد؛ با توجه به چالش های داخلی و منطقه ای که شاهد آنها هستیم، ادامه فضای هماهنگی عالی و گفت و گوهای متقابل به دور از زبان تشدید همان گزینه درست به شمار می آید.

این نماینده کُرد پارلمان عراق همچنین تصریح کرد: کمیته عالی تشکیل شده برای حل و فصل مشکلات میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی و همه کمیسیون های پارلمانی در پارلمان های اقلیم و فدرال به صورت مداوم در راستای ایجاد راه حل برای مشکلات حل نشده میان دو طرف بر اساس اولویت های مورد توافق تلاش می کنند.

صبری در این باره افزود: طی دیدارهای قبلی میان دو طرف، مسئله تشکیل کمیته های فنی برای حل و فصل مشکلات حل نشده و مسائل مورد اختلاف یکی پس از دیگری همچون مناطق مورد مناقشه و ماده 140، نفت و گاز، صادرات نفت و بودجه مطرح شده بود.

رئیس فراکسیون حزب دمکرات در پارلمان عراق در پایان نیز خاطر نشان ساخت: بسیار خوشبین هستیم که کمیته های مذکور و دیدارهای مداوم به نتایج مورد رضایت دو طرف برای به صفر رساندن مشکلات منجر شود و بر این باوریم که روزهای اندک پیش رو شاهد حل و فصل مسئله بودجه در راستای منافع ملت های عراق و کردستان خواهد بود؛ حل و فصل تمامی مشکلات نیز بر اساس قانون اساسی و دیگر قوانین اجرایی و همچنین تفاهم های سیاسی خواهد بود.

کد خبر 146029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha