حال آذربایجان غربی مساعد نیست/سردشت تنها شهر وضعیت زرد کرونا!

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی گفت: با ورود استان آذربایجان غربی به موج پنجم ، وضعیت استان از لحاظ کرونا مساعد نبوده به نحوی که ٢٠٠ نفر بیمار کرونا در استان طی دو هفته اخیر شناسایی شده اند.

به گزارش کردپرس، دکتر جواد آقازاده در یک گفت و گوی رادیویی با تاکید بر وضعیت قرمز شهرهای ارومیه ،خوی ، ماکو ، چایپاره و شاهیندژ گفت : سردشت تنها شهر زرد استان بوده و شهرهای شوط ، چالدران ، سلماس ، اشنویه ، نقده ، پیرانشهر ، مهاباد ، بوکان و میاندوآب در وضعیت نارنجی هستند.

او اضافه کرد : افزایش تعداد مراجعات در مراکز 16 ساعته و افزوده شدن دویست نفر بیمار کرونایی در استان در طول دو هفته اخیر از نشانه های ورود به موج پنجم است.

دکتر آقازاده در ادامه با تاکید بر اینکه علاوه بر بیمارستان طالقانی ، بیمارستانهای امام خمینی (ره) و امام رضا (ع) نیز به بیمارستانهای پذیرش کننده بیماران کرونایی اضافه شده اند گفت : با ورود استان آذربایجانغربی به موج پنجم ، وضعیت استان از لحاظ کرونا مساعد نبوده که این شرایط به استاندار و معاون سیاسی امنیتی استان نیز گزارش شده است.

واکسن ملی برکت عارضه ای ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ضمن درخواست از هم استانی های عزیز مبنی بر عدم توجه به شایعات در خصوص واکسیناسیون کرونا عنوان کر : مراکز واکسیناسیون در استان برای تزریق دوز اول و دوز دوم در حال ارائه خدمت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با یادآوری از تزریق دوز دوم واکسن برکت توسط مقام معظم رهبری اضافه کرد: واکسن برکت ، واکسن ملی بوده که از ویروس کشته شده کرونا تولید شده و عارضه ای ندارد .

دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن ابراز علاقه به استفاده از واکسن برکت به عموم همشهریان تزریق واکسن برکت را توصیه نمود و افزود: در مناطق روستایی از روز یکشنبه سوم مرداد برای عزیزان بالای 55 سال واکسن تزریق خواهد شد .

او ادامه داد: علاوه بر توصیه برای تزریق واکسن ،آموزش پروتکلهای بهداشتی برای عموم همشهریان مدنظر می باشد که هیجده ماه مداوم این آموزشها توسط مدافعین سلامت به عزیزان ارائه شده است.

اطلاعات بیماران خاص برای دریافت واکسن کرونا در سامانه ثبت می شود

دکتر آقازاده در خصوص اطلاعات بیماران خاص که برای تزریق واکسن مراجعه می کنند گفت: اطلاعات بیماران خاص از طریق معاونت درمان در سامانه ثبت می شود و نیز بیماران فشار خونی، سرطانی یا افراد تحت درمان شیمی درمانی بایستی از معاونت درمان مجوز تزریق واکسن را اخذ نمایند.

او استفاده از اتوبوس آمبولانس اورژانس 115 جهت تزریق واکسن کرونا را یکی از اقدامات مهم دیگر در راستای حذف ازدحام جمعیت نامید و ادامه داد: اتوبوس آمبولانس اورژانس 115 به همراه عوامل انسانی جهت تزریق واکسن کرونا در حالت آماده باش بوده و در صورت وجود ازدحام واکسیناسیون را انجام خواهند داد.

کد خبر 14052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha