سفر قریب الوقوع هیأتی از ترکیه به عراق برای گفتگو درباره موضوع آب

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سرکنسول ترکیه در موصل اعلام کرد یک هیأت از وزارت منابع آبی این کشور به زودی برای بررسی وضعیت آب از سد موصل تا بصره به عراق سفر خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از عین العراق نیوز، محمد کوجوک صقالی در این باره گفت: موضوع آب در روابط بین ترکیه و عراق از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، پروفسور فیصل اوغلو را به عنوان یک شخصیت متخصص در این زمینه معرفی کرده اند.

کوجوک صقالی افزود: یک کارگروه بزرگ متشکل از متخصصان در زمینه های مختلف حوزه های آب در نهادهای دولتی تشکیل شده است که هدف آن حل مشکل آب در عراق و استفاده از آن به طور مناسب از سوی ترکیه و عراق است.

سرکنسول ترکیه تصریح کرد: تلاش ها در این زمینه ادامه دارد و دو روز پیش، یک هیأت از وزارت منابع آبی عراق به ترکیه سفر کرد و وضعیت رودخانه دجله در ترکیه مورد بررسی قرار گرفت.

کوجوک صقالی خاطرنشان کرد: یک هیأت از وزارت منابع آبی ترکیه نیز با هدف بررسی وضعیت آب از سد موصل تا بصره، به زودی به عراق سفر خواهد کرد.

سرکنسول ترکیه در موصل همچنین گفت: در آینده نزدیک مرکزی در بغداد برای سازوکار استفاده بهینه از آب توسط ترکیه تشکیل خواهد شد.

کوجیک صقالی در ادامه افزود: در سال جاری، عراق و ترکیه به دلیل بارندگی اندک با کمبود آب مواجه هستند. اما ترکیه هرگز آب ورودی به عراق را قطع نکرده است.

کد خبر 13641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha