عدم موفقیت عملیات نظامی علیه داعش در قره‌چوغ بدون مشارکت نیروهای پیشمرگ

سرویس عراق و اقلیم کردستان - فرماندار مخمور هشدار داد که عناصر داعش در کوه قره چوغ چندین شهر را تهدید می کنند و هر گونه عملیات نظامی علیه آنها بدون مشارکت نیروهای پیشمرگ و ائتلاف بین المللی نیز موفقیت آمیز نخواهد بود.

به گزارش کردپرس، رزگار محمد، فرماندار شهرستان مخمور در جنوب غرب استان اربیل، مرکز اقلیم کردستان در شمال عراق عصر امروز (سه شنبه) در گفت و گو با پایگاه خبری بغداد الیوم تاکید کرد که خطر عناصر گروه تروریستی داعش در کوه قره چوغ در نزدیکی این شهرستان، چندین منطقه و شهر دیگر را نیز تهدید می کند و نسبت به عدم موفقیت هر گونه عملیات نظامی علیه آنها بدون مشارکت نیروهای پیشمرگ و جنگنده های ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا نیز هشدار داد.

محمد در این باره اظهار داشت: خطر داعش از بلندی های کوه قره چوغ به دلیل ناهمواری و پیچیدگی جغرافیایی منطقه، ساکنان مخمور را تهدید می کند و به برخی مناطق و شهرهای دیگر نیز امتداد می یابد.

فرماندار شهرستان مخمور همچنین تصریح کرد: هر گونه عملیات نظامی ارتش عراق علیه داعش در این مناطق، بدون کمک گرفتن از نیروهای پیشمرگ موفقیت آمیز نخواهد بود چرا که تنها این نیروها وضعیت منطقه و پستی و بلندی های آن را می شناسند.

محمد در پایان نیز خاطر نشان ساخت: داعش در منطقه مذکور تونل هایی حفر کرده و امکان دارد نیروهای امنیتی را به نبردهای شدیدی بکشاند؛ برای بررسی کامل این منطقه به عنوان یکی از مهم ترین مناطق نفوذ داعش در عراق نیز مشارکت نیروی هوایی ائتلاف بین المللی لازم است.

این در حالی است که یک شنبه هفته جاری یک منبع امنیتی در استان نینوا در شمال غرب عراق از ورود نیروها و تجهیزات نظامی به شهرستان مخمور در همسایگی این استان مرزی برای آماده سازی انجام عملیات گسترده نظامی علیه تروریست های داعش در کوه قره چوغ با مشارکت نیروهای پیشمرگ و جنگنده های ائتلاف بین المللی خبر داده و تاکید کرده بود که عناصر مذکور از این منطقه برای حمله به نینوا و همچنین استان مورد مناقشه کرکوک در شمال عراق استفاده می کند.

کد خبر 135677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha