تکاب خنک ترین شهر ایران در شبانه روز گذشته

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره هواشناسی تکاب گفت: این شهرستان با ثبت کمینه دمای ٨ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خُنک‌ترین شهر کشور در شبانه‌روز گذشته بود.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا؛ رسول جبرئیلی با بیان اینکه کمینه دمای هوای تکاب نسبت به ۲ روز گذشته ٧ درجه کاهش یافته است، افزود: پس از تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی، ایستگاه‌های "بابارشانی" در استان کردستان و فیروزکوه در استان تهران با کمینه دمای ۸.۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر شب خنکی را در روزهای پایانی تیرماه امسال سپری کردند.

او بیان‌ کرد: در استان آذربایجان‌غربی نیز پس از تکاب شهرهای چالدران با ۱۲ درجه بالای صفر و ارومیه و اشنویه با ۱۳.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر شب خنکی داشتند.

رییس اداره هواشناسی تکاب با بیان اینکه روز گذشته آبادان با ۴۸.۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر کشور بود، اظهار داشت: پلدشت در شمال آذربایجان‌غربی با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و شاهین دژ و بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی با ۳۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرهای این استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

جبرئیلی بیشینه دمای هوای تکاب در شبانه‌روز گذشته را نیز ۳۰.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر اعلام کرد و ادامه داد: تکاب با میزان بارندگی ۸.۶ میلی‌متر بیشترین بارش در میان شهرهای آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته را به خود اختصاص‌ داد.

او اضافه کرد: هوای تکاب از امروز صاف تا کمی ابری خواهد بود و در ساعت‌های بعد از ظهر نیز وزش باد پیش‌بینی می‌شود اما از فردا، یکشنبه شاهد افزایش دما در منطقه خواهیم بود.

کد خبر 13558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha