حکمرانی فامیلی آینده اقلیم کردستان را تهدید می کند

سرویس جهان- اندیشکده امریکن اینترپرایز، مشکلات اقلیم کردستان و تنش های داخلی در حزب اتحادیه میهنی را بخشی از پیامدهای حکمرانی فامیلی بر اقلیم کردستان دانسته است.

به گزارش کردپرس، اندیشکده امریکن اینترپرایز در دو گزارش به بررسی تحولات اخیر در اقلیم کردستان از جمله تنش اخیر میان رهبران جوان حزب اتحادیه میهنی پرداخته است.

این اندیشکده عامل اصلی بحران های چند ساله اقلیم کردستان را نهادینه نشدن نهادهای قانونی در اقلیم کردستان و تثبیت حاکمیت دو حزب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق بر این منطقه دانسته است.

امریکن انیترپرایز به تنش های اخیر در میان حزب اتحادیه میهنی پرداخته و نسبت به پیامدهای آن که بی ثباتی اقلیم کردستان را به دنبال دارد هشدار داده است.

این نشریه بر خلاف برخی تحلیلگران که دخالت عوامل خارجی بر تحولات در حزب اتحادیه میهنی را بعید می دانند، اشاره کرده است که ترکیه با لاهور شیخ جنگی، رییس مشترک اتحایه میهنی، به سبب ارتباطات او با نیروهای کرد سوریه مشکل دارد.

امریکن اینترپرایز تنش اخیر میان رهبران حزب اتحادیه میهنی را بخشی از تنش بزرگتر میان دو حزب حاکم در اقلیم کردستان دانسته که به عقیده نویسنده آن، عامل اصلی افت سطح ازادی و دموکراسی در اقلیم کردستان است و دولت های آمریکا آن را نادیده گرفته اند.

این اندیشکده بر این باور است بی تفاوتی دولت آمریکا نسبت به آنچه در اقلیم کردستان می گذرد فروپاشی این منطقه را سریعتر می کند.

کد خبر 13471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha