بیانیه کاظمی به مناسبت سالگرد آزادسازی موصل: اشتباهات گذشته، تکرار نخواهند شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای به مناسبت چهارمین سالگرد آزادسازی موصل بر ضرورت عدم تکرار اشتباهات گذشته تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از روسیا الیوم، مصطفی کاظمی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: عراقی ها امروز چهارمین سالگرد حماسه قهرمانانه آزادسازی موصل را جشن می گیرند که نشان دهنده ارتباط خون با خاک است و یکپارچگی همه عراقی ها، راه پیشرفت و سربلندی و ثبات کشور است.

مصطفی کاظمی در این بیانیه اعلام کرد: نبرد آزاد سازی موصل، همه معادلات داخلی، منطقه ای و بین المللی را دچار تغییر کرد و به دنبال اشغال بخش هایی از خاک عراق توسط تشکیلات تروریستی داعش و جنایات وحشیانه شان علیه مردم، همه نیروهای امنیتی و نظامی عراق حماسه قهرمانانه ای را رقم زدند و با عشق به میهن و یکپارچگی آن و اعتقاد به اینکه فداکاری راه شرافتمندان است و میهن پرستی واقعی، در حفظ وحدت عراق است.

کاظمی همچنین تصریح کرد: بعد از گذشت چهار سال از آزادی موصل، دولت بر عدم تکرار اشتباهات گذشته و پیامدهای خطرناک آن که بهای آن با خون شهروندان و ایستادگی قاطعانه در مقابل تروریسم و پیگرد بقایا و ریشه کنی آن پرداخت شد تأکید دارد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تأکید کرد: دولت به موضوع آوارگان اهتمام ویژه ای دارد و برنامه ای را برای بازگرداندن آنها به زادگاههایشان و تأمین شرایط مناسب برای برقراری مجدد ثبات و ادغام آنها در جوامع اصلی شان تدوین کرده اند که در کنار سایر پروژه ها برای تقویت صلح داخلی و امنیت اجتماعی و برقراری ثبات و تأمین زندگی شرافتمند برای مردم مناطقی که از رنج عناصر و هسته های شبکه تروریستی داعش رنج برده اند اجرا می شود.

کد خبر 13182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha