هرگونه آلودگی آب در کردستان بررسی می شود/لزوم رفع مشکلات آب و فاضلاب قروه

سرویس کردستان- مدیرعامل آبفا کردستان با بیان اینکه آلودگی آب در هر نقطه از استان باید مورد بررسی قرار گیرد، ورود بنگاه های اقتصادی بزرگ در منطقه برای پروژه های عمرانی را مهم دانست.

به گزارش خبرنگار کردپرس، علیرضا تخت شاهی در نشست بررسی مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرستان قروه، اظهار داشت: اتفاقاتی که در حوزه وزارت نیرو در شرق استان رخ خواهد داد اتفاق بزرگی است، از جمله سامانه انتقال آب از سد آزاد و قوچم و نهایتاً طرح آبرسانی دو شهرستان که با مؤلفه های خاص خود شامل خطوط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه اجرا می گردد که باعث می شود تا چندین سال آینده تأمین آب پایدار و سالم را رقم بزند.

به گفته او تصمیماتی به تفکیک در شهرهای تابعه گرفته شد که به زودی با تفیض اختیار به شهرستان، اجرا و انجام می شود.

تخت شاهی مهمترین بحث در فاضلاب را ارتقای تصفیه خانه قروه دانست و افزود: مجموع تصمیمات در این نشست ارتقای شاخص های بهداشتی در سطح استان را رقم خواهد زد و مردم از خدمات بخش آبرسانی بهره مند می شوند.

او سپس به مسایل آلودگی آب اشاره کرد و گفت: سلامت مردم تعارف بردار نیست و هر نقطه ای از استان از نظر آلودگی حتی اگر شبهه دارد باید اعلام و آزمایشات لازم صورت گیرد.

تخت شاهی هم گریزی داشت به مسئولیت اجتماعی معادن و صنایع فعال و بزرگ در شهرستان قروه و تصریح کرد: در بسیاری از استان های کشور بنگاه های اقتصادی بزرگ چندین شهر را در حوزه پروژه های عمرانی تحت پوشش قرار داده اند و نیاز است که در شهرستان های قروه و دهگلان هم این اقدام اساسی صورت گیرد./

کد خبر 13103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha