لزوم تقویت زیرساخت های فرهنگی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی

سرویس کردستان - ستاندار کردستان گفت: وظیفه دولت در قبال سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی تنها در تامین و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی است و بخش خصوصی باید به این حوزه ورود کند.

به گزارش کُرد پرس، بهمن مرادنیا شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی شهر خلاق موسیقی، اظهار کرد: اینکه انتظار داشته باشیم دولت در همه بخش های مرتبط با شهر خلاق موسیقی حضور داشته باشد، درخواستی نشدنی و غیر قابل توجیه است.

وی افزود: ورود و حمایت دولت از سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی باید به تامین زیرساخت‌های لازم خلاصه شود و در گام بعدی بخش خصوصی و خود هنرمندان کار را در دست بگیرند.

استاندار کردستان ادامه داد: معتقدم کار برای ماندن سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی از طرف یونسکو باید از دست دولت و سیستم اداری خارج شود تا همچنان بتواند پویایی و تعالی خود را حفظ کند.

مرادنیا با بیان اینکه ایجاد محلی برای ساخت آلات موسیقی و فروش آن ضروری است، یادآور شد: می توانیم توسط شرکت شهرک های صنعتی زمینی را برای ایجاد کارگاه این آلات موسیقی در اختیار متقاضیان قرار دهیم که منجر به اشتغالزایی نیز می شود.

وی حفظ هویت مستقل دبیرخانه شهر خلاق موسیقی را ضروری دانست و بیان کرد: تمهیدات باید به نحوی اندیشیده شود که کار این بخش با آمدن و رفتن دولت ها و شوراهای شهر دستخوش تغییر نگردد، چرا که برای ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی زحمات فراوانی کشیده شده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه هنوز بخش عظیمی از جامعە با ماهیت، کارکرد و تاثیرات شهر خلاق موسیقی و نقش آن در توسعه آشنا نیستند، گفت: باید کاری کنیم که عموم مردم با مفهوم شهر خلاق موسیقی آشنا و برای غنا بخشیدن به آن تلاش کنند.

کد خبر 12628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha