یک فرمانده نیروهای پیشمرگ: هماهنگی با نیروهای عراقی باعث کاهش اقدامات تروریستی شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک فرمانده نیروهای پیشمرگ اعلام کرد هماهنگی مشترک بین نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق و عملیات بی سابقه در مناطق حد فاصل استان دیالی و اقلیم کردستان، باعث کاهش بیش از 80 درصد از حملات تروریستی در اطراف خانقین و مرزهای اقلیم شده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، سرتیپ محمد رستم جانشین فرمانده محور دوم نیروهای پیشمرگ در قره تپه – حمرین در این باره گفت: اتاق هماهنگی امنیتی مشترک در خانقین بین نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق، دستاوردهای امنیتی بزرگی به دست آورده و منجر به کاهش حملات تروریستی در اطراف خانقین تا میزان بیش از 80 درصد شده است. این در حالی است که تا دو ماه قبل، تشکیلات تروریستی داعش، هر هفته، سه تا چهار حمله تروریستی انجام می داد.

سرتیپ محمد رستم افزود: هماهنگی و ارتباط امنیتی در سطح عالی بین نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق در اطراف خانقین و مرزهای اقلیم کردستان تا مرزهای استان صلاح الدین با هدف پیگرد هسته های داعش و ریشه کنی آن در جریان است.

این فرمانده نیروهای پیشمرگ تصریم کرد: عملیات نیروهای پیشمرگ با مشارک نیروهای ویژه ارتش عراق در مناطق بین استان دیالی و اقلیم کردستان نتایج فراوانی به همراه داشته است و ضربه بزرگی علیه تشکیلات تروریستی داعش بوده و باعث کاهش توان آن در زمینه انجام حملات تروریستی شده است.

یادآور می شود وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان و وزارت دفاع عراق اخیرا به توافقی برای تشکیل چهار مرکز هماهنگی مشترک در استان های دیالی، کرکوک، نینوا و اطراف مخمور در استان اربیل با هدف حل خلأهای امنیتی در مناطق مورد مناقشه دست یافتند.

کد خبر 12624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha