شهردار میاندوآب به دلیل دخالت در انتخابات عزل شد

سرویس آذربایجان غربی- عضو شورای شهر میاندوآب گفت: به دلیل کم‌کاری‌های موجود در شهرداری میاندوآب، دخالت شهردار در انتخابات ۱۴۰۰ به نفع برخی از کاندیداها و عدم پاسخ دهی در این خصوص، در نهایت اعضای شورای شهر نیز تصمیم به عزل شهردار گرفتند.

به گزارش کردپرس، فخرالدین آذریان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: عدم راه‌اندازی کارخانه آسفالت، دخالت در انتخابات ۱۴۰۰ به نفع برخی از کاندیداها، استفاده از نیروهای شهرداری در امر انتخابات، تاخیر در اجرایی کردن طرح تفصیلی که موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم شد و .... عمده سوالاتی بود که شورای شهر از شهردار خواست تا نسبت به آنها پاسخگو باشد.

عضو شورای شهر میاندوآب اضافه کرد: بارها در خصوص موارد مذکور به شهردار تذکرات لازم داده شده بود و شهردار میاندوآب قول مساعد برای رفع و حل موارد فوق را داده بودند که متاسفانه هیچگونه اقدامی در این خصوص انجام نداد که در نهایت باعث استیضاح او شد.

او با بیان اینکه سوالات به صورت مکتوب از شهردار پرسیده و توسط رئیس شورا ارسال شده بود، بیان کرد: شهردار میاندوآب به جای پاسخ‌دهی به سئوالات به روند و نحوه پرسش اعضای شورای شهر ایراد گرفته و از پاسخ‌گویی امتناع کرد.

آذریان ادامه داد: اعضای شورای شهر میاندوآب هم با درخواست ۲ فوریتی اعضا جلسه فوق العاده تشکیل داده و درخواست استیضاح شهردار را خواستار شدند.

او افزود: دستور کتبی از طریق رئیس شورای شهر میاندوآب به شهردار و با حضور رسانه‌ها ابلاغ شد اما در جلسه‌ای که برای استیضاح شهردار تعیین شد متاسفانه نه رئیس شورا و نه شهردار حضور پیدا نکردند و در نهایت با توجه موارد پیش آمده و دلیل اینکه امورات شهرداری به تاخیر نیفتد اعضای شورا دستور عزل "مرتضی نجفی" را صادر کردند.

ایلنا نوشت؛ در حال حاضر مولایی به عنوان سرپرست شهرداری تعیین شده است.

به گزارش کردپرس، تا اواسط سال 99 نیز میاندوآب بدون شهردار اداره می شد. چرا که در روزهای پایانی سال ۹۸ پس از استعفای شهردار سابق میاندوآب، اعضای شورای اسلامی این شهر، "حسن فتحعلی‌پور" را عنوان شهردار انتخاب و معرفی کردند ولی حایز شرایط لازم برای تصدی پست شهرداری از سوی مراجع ذیصلاح نشد.

سپس "میکاییل نریمانی" را به عنوان شهردار منتخب میاندوآب در اواسط خرداد ماه به استانداری آذربایجان غربی معرفی کرد، اما این مورد نیز از سوی استانداری رد شد.

پس از آن معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی 17 مرداد اعلام کرد: اگر شورای اسلامی شهر میاندوآب نسبت به انتخاب شهردار اقدامات لازم را انجام ندهد، بر اساس قانون برخوردهای لازم انجام و نسبت به تعیین تکلیف مدیریت شهری میاندوآب اقدام خواهد شد.

در نهایت پس از پنج ماه انتظار، مرتضی نجفی (عضو شورای شهر) شهریور ماه سال گذشته ، با کسب 5 رای موافق و 2 رای ممتنع به عنوان سومین شهردار انتخابی میاندوآب در سال ٩٩ انتخاب شده بود.

کد خبر 12609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha