جاده سنندج- مریوان یکی از سه پروژه مهم کشور بود / راه آهن سنندج بزودی افتتاح می شود

سرویس کردستان - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه های کشور گفت: طی چند سال گذشته زیربناهای حمل و نقل کشور توسعه مناسبی داشته و در حال حاضر نیز بیش از 8 هزار کیلومتر بزرگراه و آزاد راه در دست اجرا است.

به گزارش کرد پرس، خیراله خادمی در مراسم افتتاحیه محور جدید سنندج - مریوان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌ جاده سنندج- مریوان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد تومان یکی از سه پروژه مهم کشور بود که می‌تواند برای کردستان توسعه را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بحث توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اتفاقات خوبی در حال انجام است, افزود: در سه بخش ریلی، آزاد راهی و بزرگ‌راهی پروژه های خوبی با وجود تحریم‌ها در کشور در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر در کشور ۷هزار کیلومتر بزرگ‌راه، ۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه ۳۲۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در حال اجرا است.

خادمی یادآور شد: مسیرهای ریلی که در کشور در حال احداث و اجرا است نسبت به مسیر ریلی کشور عدد قابل ملاحظه‌ای است.

وی بیان کرد: قرار شد در سال۹۹ و ۱۴۰۰ یک سری پروژه در کشور در اولویت قرار گیرد و آنها را به مردم در راستای تسهیل در حمل و نقل تحویل مردم دهیم و امروز اکثر این پروژه‌ها آماده تحویل است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بخش مسیرهای ریلی تا پایان سال ۱۴۰۰ قریب به یک هزار کیلومتر راه را به بهره‌برداری می‌رسد و از این میزان بخشی تکمیل و بخشی در حال انجام است, گفت: مسیر ریلی سنندج- همدان از مسیرهای ریلی مهم در کشور است.

خادمی اظهار کرد: در دو سال گذشته در بخش آزاد راهی نیز ۶۶۰ کیلومتر در اولویت قرار گرفت که۲۲۱ کیلومتر آن مورد بهره برداری قرار گرفت و ۴۴۱کیلومتر در حال تکمیل است.

وی افزود: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در بخش بزرگ‌راهی افتتاح۲هزار کیلومتر در اولویت کشور قرار گرفت که در دو سال گذشته ۹۷۰ کیلومتر آن مورد بهره برداری قرار گرفت و امیدواریم تا پایان سال۱۴۰۰ همه۲هزار کیلومتر به بهره‌برداری برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: سال گذشته برای مسیر ریلی کردستان۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که در نوع خود رقم قابل توجهی است.

خادمی با بیان اینکه به نسبت وضعیت کشور پروژه‌های کردستان در وضعیت خوبی است, یادآور شد: پروژه‌ جاده سنندج- مریوان یکی از سه پروژه مهم کشور بود که می‌تواند برای کردستان توسعه را به همراه داشته باشد.

کد خبر 12520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha