حکومت طرح ایجاد یک آشوب را در ماه های آتی کلید زده است

سرویس ترکیه - سنجر در یک گفتگوی تلوزیونی از طرح ایجاد یک آشوب توسط حکومت در ترکیه گفت. 

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با شرکت در یک برنامه تلوزیونی گفت که حکومت طرحی برای ایجاد آشوب در ترکیه دارد.

مدحت سنجر که میهمان برنامه "نسیم آنکارا" در شبکه TELE1 بود با یادآوری پرونده انحلال HDP گفت: «مجلس متمدن ترین حوزه ای است که هر کسی می تواند در آن راه حلی را که درباره مسئله کرد به ذهنش می رسد بیان کند. اگر احزابی را که راه حل ارائه کرده اند منحل کنید، یعنی طرح راه حل را از حوزه سیاست بیرون انداخته اید. انحلال حزب راه حل کسانی است که نمی خواهند راه حلی باشد. ما خواهان ائتلاف دموکراسی در ترکیه هستیم. ما می خواهیم که نظم فاسد و فرسوده برچیده شده و صفحه جدیدی در سیاست ترکیه باز شود. ما خواهان گشوده شدن راه صلح و دموکراسی و آزادی و عدالت اجتماعی هستیم و آماده ایم تا سهم خود را ادا کنیم.»

سنجر با اشاره به این که حکومت طرحی برای ایجاد آشوب در ترکیه دارد گفت: «همه چیز روشن است، آیا این حکومت نیست که بزرگترین دشمنی را بر علیه ما می کند؟ در حالی که حکومت نمی تواند هیچ ادعای دندان گیری در کیفرخواست هایش ارائه دهد، تمایل اپوزیسیون برای این که HDP بی گناهی خودش را اثبات کند چیزی جز یک دام نیست.»

او با اشاره به زنداند شدن اونور گنجر - کسی که به طور مسلحانه به دفتر HDP ازمیر حمله کرده بود- بدون برگزاری بازجویی رسمی گفت: «آنها قاتل را حتی یک روز هم در بازداشتگاه نگاهه نداشتند. زیرا گفتند که او تنها بوده است. نه، این یک قتل سازمان یافته است. پروژه ای برای ایجاد آشوب در ترکیه کلید خورده است، پروژه آشوبی که برای 7 ژوئن تا اول نوامبر ترتیب داده شده است، اما می توان از آن پیشگیری کرد. اکنون باید به این موضوع بیاندیشیم.»

او درباره انحلال HDP ادامه داد: «همه مردم می توانند اعتقادات و هویت خود را در HDP عیان کنند. ما در تلاش هستیم تا دموکراسی و صلح و آزادی و شهروندی برابر را در سراسر ترکیه برقرار کنیم. HDP یک حزب حقیقی برای ترکیه و نوعی اندیشه است. ما تا آخر از HDP دفاع کرده و نخواهیم گذاشت منحل شود. اطمینان داریم که مردم و رای دهندگان از حزب خود دفاع خواهند کرد. هر تصمیمی که گرفته شود، ما با مشورت با مردم به راه خود ادامه خواهیم داد.»

کد خبر 12462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha