هیئت های آمریکا و ترکیه برای اقدام در راستای عملی شدن نقشه راه منبج به توافق رسیده اند

سرویس ترکیه - سفارت آمریکا در آنکارا طی انتشار بیانیه ای با اشاره به سفر جیمز جفری، نماینده ویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در امور سوریه به همراه هیئت آمریکایی به آنکارا و دیدار با مقامات ترکیه عنوان کرد: طرفین تعهد کردند در خصوص اجرای نقشه راه منبج گام های سریع و موثری بردارند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، سفارت آمریکا در آنکارا طی انتشار بیانیه ای با اشاره به سفر جیمز جفری، نماینده ویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در امور سوریه به همراه هیئت آمریکایی به آنکارا و دیدار با مقامات ترکیه عنوان کرد: جفری در سفر سه روزه 22 – 24 جولای که به آنکارا داشت با خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و سدات اونال، معاون وزیر امور خارجه ترکیه و مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

در این بیانیه آمده است: دیدارها به طور گسترده به بحران سوریه به خصوص مسائل شمال و شرق این کشور اختصاص پیدا کرده و ارزیابی های جامعی در خصوص مسائل مطرح در این منطقه به عمل آمده است. طرفین تعهد کردند در خصوص اجرای نقشه راه منبج گام های سریع و موثری بردارند. همچنین در خصوص افزایش امنیت در منطقه شمال شرق سوریه در مرزهای ترکیه پیشنهادات مختلف با جزئیات کامل مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفت.

همچنین در این بیانیه اعلام شده است ترکیه و آمریکا در خصوص نگرانی های مشترکی که در سوریه دارند به مذاکراه و گفتگو ادامه خواهند داد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 124575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha