بستن گلوگاه های فساد مطالبه جدی از رئیس جمهوری منتخب است

سرویس کردستان-امام جمعه قروه بستن گلوگاه های فساد را مهمترین مطالبه از رئیس جمهوری منتخب دانست و بر ادامه روند مبارزه با فساد در دستگاه قضا و توجه به حقوق عامه مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، حجت الاسلام عابدین رستمی صبح امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان قروه که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس دستگاه قضا برگزار شد، اظهار داشت: قدرتمندترین رکن در هر نظامی مردم اند و نظامی موفق خواهد بود که همراهی مردم را داشته باشد.

او خطاب به منتخب مردم برای ریاست جمهوری، گفت که انتظاری که از رئیس جمهور منتخب داریم این است که اعتماد از دست رفته مردم را باز گرداند.

به گفته او دولت باید مطابق گفته های رهبری اهل تلاش و همت بوده و به پشت میز نشینی اکتفا نکند و به میان مردم بیاید و شجاع باشد و بتواند ساختارهای غلط را بر هم بزند.

رستمی یکی از مهم ترین ساختارهای غلط را مختص به نظام بانکی کشور دانست و افزود: بخش بزرگی از فسادها در نظام بانکی کشور رخ می دهد و باید این نظام بیمار بانکی درمان شود و اگر این مسئله مدنظر قرار نگیرد در آینده به یکی از مسایل امنیتی کشور تبدیل خواهد شد.

او نظام مالیاتی و نظام بروکراسی اداری را از دیگر ساختارهای اشتباه عنوان کرد و درمان آن ها را برای بازگشت اعتماد مردم ضروری خواند و تصریح کرد که قهر مردم مهم است و باید ترسید از زمانی که مردم در برابر حاکمیت بایستند.

رستمی سپس به مسئله حقوق عامه پرداخت و گفت: رسیدگی به حقوق عامه به ویژه در حوزه معادن چه حاکمیتی و چه خصوصی بسیار مهم است و باید با نظارت ویژه مدنظر قرار گیرد و در این زمینه قوه قضاییه باید پیوست های مطالعاتی داشته باشد.

او معضل منابع طبیعی و دست اندازی در اراضی کشاورزی در کنار مسئله تکریم ارباب رجوع را از دیگر موارد لازم اصلاح ساختاری عنوان کرد و تأکید داشت که کسی بخواهد عدالت را برقرار کند باید هزینه های آن را هم بپردازد.

امام جمعه قروه در ادامه مهم ترین مطالبه از رئیس جمهوری منتخب را بستن گلوگاه های فساد دانست و بیان کرد که همان کارنامه ای که آیت الله رئیسی در قوه قضاییه داشتند را انتظار می رود در دولت هم به کار گیرند و همین طور در دستگاه قضا هم ادامه داشته باشد.

کد خبر 12328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha