خطر گسترش خشونت ناسیونالیست های ترکیه علیه کردها و HDP

سرویس جهان- مجله نشنال اینترست کشته شدن یکی از اعضای حزب دموکراتیک خلقهای ترکیه در دفتر این حزب در ازمیر را آغاز یک حرکت خشونت آمیز دیگر از سوی ناسیونالیست های ترکیه توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، مجله سیاسی نشنال اینترست آمریکا کشته شدن یکی از اعضای حزب کردگرای دموکراتیک خلقهای ترکیه یا HDP در حمله به دفتر این حزب در ازمیر را نشانه خطرناک تر شدن روند خشونت سازمان یافته علیه کردهای ترکیه و حزب دموکراتیک خلقها دانسته است.

این مجله دلیل افزایش خشونت علیه جریان سیاسی کردها در ترکیه به رهبری HDP را موفقیت این حزب در راه یابی به پارلمان ترکیه و به دست گرفتن بیشتر شهرداری های مناطق کردنشین توسط این حزب دانست و نوشت: اردوغان بعد از رویگردانی کردها از او در سال 2015، راه برخورد خشونت آمیز با کردها و حزب دموکراتیک خلقها را برگزید و این برخورد همچنان ادامه دارد.

نشنال اینترست کشته شدن عضو این حزب در ازمیر به دست یک فرد «ناسیونالیست» و متعصب از نگاه این مجله را نه اولین اقدام به قتل کردها و نه آخرین آن در ترکیه دانسته و هشدار داده است روند افزایش اقدامات خشونت بار ناسیونالیست های ترکیه علیه کردها با به دست گرفتن قدرت توسط اردوغان و همپیمانی آن با حزب افراطی حرکت ملی آغاز شده و احتمال تشدید اقدامات خشونت آمیز علیه این حزب وجود دارد.

این مجله سکوت جامعه بین المللی در برابر سرکوب حزب دموکراتیک خلقها توسط دولت اردوغان را ناپذیرفتنی عنوان کرده و از متحدان ترکیه از جمله آمریکا خواسته است راهی برای پایان دادن به اقدامات خشونت آمیز علیه شهروندان کرد و حزب دموکراتیک خلقها پیدا کنند.

این نشریه هشدار داده است تا زمانی که مسئله کردها در ترکیه حل نشود، اقداماتی مانند قتل کردها، سوء استفاده از قدرت، سخت گیری بر اپوزیسیون و دیگر اقدامات مجرمانه در این کشور پایان نخواهد یافت.

کد خبر 12073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha