اتخاذ اقدامات لازم در قبال اربیل به دلیل عدم تحویل درآمدهای نفتی به بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از اعضای کمیسیون دارایی پارلمان عراق تاکید کرد که ظرف یک هفته در مقابل اقلیم کردستان به دلیل عدم تحویل درآمدهای نفتی به دولت فدرال، اقداماتی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری العهد نیوز، ناجی ردیس، عضو کمیسیون دارایی مجلس نمایندگان عراق پیش از ظهر امروز (دوشنبه) طی سخنانی اعلام کرد که با هدف اتخاذ اقدامات لازم در حق دولت اقلیم کردستان ظرف یک هفته به دلیل خودداری از تحویل درآمدهای نفتی خود به دولت فدرال این کشور، یک گزارش برای ارائه به مجلس تهیه شده است.

ردیس در این باره اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه فدرال سال مالی 2019، در صورت عدم تحویل درآمدهای نفتی اقلیم کردستان به شرکت بازاریابی و فروش نفت عراق (سومو)، مبلغ زیان ناشی از این مسئله از سهم اقلیم از بودجه قطع می شود.

این نماینده پارلمان عراق همچنین تصریح کرد: کارمندان اقلیم کردستان تنها حقوق دو یا سه ماه از مجموع شش ماه نخست سال 2019 را دریافت کرده اند که این مسئله ثابت می کند اموال تحویل داده شده به اربیل در جای دیگری صرف شده، شمار کارمندان اقلیم نیز دارای اشکال بوده و بسیار غیر واقعی است.

ردیس در این باره افزود: قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز افزایش یافته جایی که در قانون بودجه فدرال 56 دلار برای هر بشکه محاسبه شده در حالی که هم اکنون بیش از 68 دلار است، در نتیجه باید اربیل مبلغ اختلاف قیمت را نیز تحویل بغداد دهد؛ علاوه بر این داده های شرکت سومو نشان می دهد که اقلیم کردستان تا ماه مه گذشته روزانه بیش از 500 هزار بشکه نفت صادر کرده است.

این عضو کمیسیون دارایی پارلمان عراق در پایان نیز خاطر نشان ساخت: هر آن چه ذکر شد از طریق یک گزارش مفصل در رابطه با درآمدهای نفتی اقلیم کردستان و حقوق و بستانکاری کارمندان اقلیم، تحویل پارلمان عراق خواهد شد و اقدامات لازم در حق اربیل نیز ظرف یک هفته و حد اکثر تا پنج شنبه آینده اتخاذ خواهد شد.

کد خبر 111878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha