بینالی ییلدیریم در دیاربکر به کُردی سخن گفت و از واژۀ «کردستان» استفاده کرد

سرویس ترکیه - بینالی ییلدیریم، نامزد حزب عدالت و توسعه (AKP) در انتخابات 23 ژوئن شهرداری استانبول که به دیاربکر سفر کرده است در این شهر کردنشین دست به سخنرانی کوتاه به زبان کردی زده و از لفظ "کردستان" استفاده کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ینی چاغ ترکیه، بینالی ییلدیریم، نامزد حزب عدالت و توسعه (AKP) در انتخابات 23 ژوئن شهرداری استانبول که به دیاربکر سفر کرده است طی سخنرانی خود در این شهر کردنشین با درخواست حمایت از خود در انتخابات محلی با زبان کُردی مردم را خطاب قرار داده و عنوان کرد: "عید فطر مبارک، صبح شما بخیر. حال شما چطور است؟"

مهدی اِکَر از سیاستمداران کرد و دیاربکری حزب آک پارتی در این سفر ییلدیریم به دیاربکر با وی همراهی کرد و ییلدیریم بعد از سخنرانی کوتاه خود به زبان کردی که با استقبال بسیار بالای مردم حاضر نیز روبه رو شد در سخنان خود عنوان کرد: زمانی که در اثنای جنگ استقلال ترکیه مجلس بزرگ ترکیه در حال تاسیس بود در بین افرادی که آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه از آنان دعوت کرد تا در این مجلس حضور پیدا کنند، اعضایی از کردستان نیز وجود داشت. از لازستان نیز اعضایی به این مجلس دعوت شدند. از همه جای آناتولی وجود داشتند.

لازم به ذکر است، بینالی ییلدیریم در حالی از لفظ "کردستان" استفاده می کند که پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ماه ها به خاطر استفاده سزایی تملی رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از لفظ کردستان بیشترین انتقادات را از وی به عمل آورده و حتی با لحن توهین آمیزی به وی گفت: "در ترکیه کردستانی وجود ندارد؛ کردستان در شمال عراق است، گم شوید و به آنجا بروید".

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 111731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha