۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
دیدار روحانی با نخست وزیر عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس جمهوری اسلامی ایران که به عراق سفر کرده است، پس از دیدار با همتای عراقی خود به دیدار نخست وزیر این کشور رفت.

به گزارش کردپرس یک منبع عراقی امروز دوشنبه به شبکه السومریه، گفت که عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق از حسن روحانی رئیس جمهور ایران که در بغداد به سر می‌برد، طی مراسم رسمی، استقبال کرد.

همچنین ایرنا گزارش داد که عبدالمهدی در دیدار دکتر روحانی و هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی همراه وی، ضمن خوشامدی گویی به آنان، ابراز امیدواری کرد که این سفر موجب تقویت روابط میان دو کشور و دو ملت همسایه در همه زمینه ها و همچنین در راستای امنیت، ثبات و توسعه برای همه ملت های منطقه باشد.

نخست وزیر عراق و رئیس جمهوری اسلامی ایران در این دیدار که با حضور وزیران و مسئولان حوزه های مختلف دو کشور برگزار شد، در خصوص همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، تقویت تلاش ها در جهت امنیت و ثبات، همکاری در زمینه های اقتصادی و تجارت، و بسیاری دیگر از موضوعات مورد علاقه مذاکره کردند.

همکاری در زمینه نفت، کشاورزی، بازسازی، سرمایه گذاری، بهداشت، حمل و نقل، ایجاد مناطق (مشترک) صنعتی و گذرگاه های مرزی از اهم محورهایی بود که در این مذاکرات به آن پرداخته شد.

در این دیدار وزیران و مقامات ارشد وزارتخانه های خارجه، کشور، صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی ایران و ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران و در طرف عراقی نیز وزرای نفت، امور خارجه، مسکن و شهرسازی، تجارت، صنعت و معدن، حمل و نقل و رئیس کل بانک مرکزی عراق و سفیر عراق در تهران در این مذاکرات حضور داشتند.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفری سه روزه امروز دوشنبه وارد بغداد شد و در قصر السلام (کاخ صلح) ریاست جمهوری عراق مورد استقبال رسمی «برهم صالح» همتای عراقی اش قرار گرفت.

در این سفر رسمی یک هیئت عالی سیاسی و اقتصادی رئیس جمهوری اسلامی ایران را همراهی می کنند.

کد خبر 107027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha