آمریکا خواستار توافق اربیل و بغداد برای تقویت عراق یکپارچه است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- معاون سفیر آمریکا در عراق، تاکید کرد که این کشور به منظور تقویت عراقی متحد و یکپارچه، از توافق و همکاری میان اربیل و بغداد حمایت می کند.

به گزارش کردپرس، جوی هودی در گفتگو با شبکه تلویزیونی کردستان 24 اعلام کرد که آمریکا خواستار ایجاد عراقی یکپارچه و مقتدر است و برای این منظور از توافق و همکاری میان اربیل و بغداد، به ویژه در مورد مسائل مربوط به کرکوک، حمایت می کند.

معاون سفیر آمریکا در عراق، ضمن هشدار در مورد خطرات و تهدیدات داعش در این کشور، افزود که این خطرات ادامه دارد و مقابله با این تهدیدات مستلزم توافقی جامع در عراق است.

همچنین تاکید کرد که استراتژی و سیاست آمریکا در عراق، ثابت و غیرقابل تغییر بوده و این کشور خواهان عراقی مقتدر است که توانایی دفاع از خود در مقابل خطرات را داشته باشد.

در مورد وضعیت کرکوک نیز گفت که آمریکا تاکید می کند باید اربیل و بغداد در مورد اداره تمامی جزئیات امور کرکوک توسط ساکنین محلی آن، به توافق برسند؛ چرا که این شهر در معرض خطرات و تهدیدات جدی قرار دارد.

همچنین ژنرال دانی فورتن فرمانده نیروهای ناتو در عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی داعش را از لحاظ نظامی شکست داده اند، اما داعش در عرصه عمل و واقعیت وجود داشته و به فعالیت های خود ادامه می دهد و مقابله با تهدیدات آن، مستلزم تلاش بیشتر و هماهنگی میان نیروهای مختلف است.

کد خبر 105253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha