اجرای مرحله اول حذف پست‌های گمرکی میان اقلیم کردستان و شهرهای عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- با اجرای مرحله اول حذف پست های گمرکی میان اقلیم کردستان و عراق، تمامی کارمندان وابسته به دولت مرکزی عراق، از این پست ها خارج و محل کار خود را تخلیه کردند.

به گزارش کردپرس، شبکه تلویزیونی کردستان 24 گزارش داد که تمامی کارمندان وابسته به دولت مرکزی عراق که با حکم هیئت دولت در پست های گمرکی میان عراق و اقلیم کردستان در حال انجام وظیفه بوده اند، با اجرایی شدن فاز اول حذف این پست های گمرکی محل کار خود را ترک کرده اند.

این پست های گمرکی پس از وقایع 16 اکتبر، به دستور دولت عراق میان شهرهای اقلیم و عراق، ایجاد شده و پس از رفع تنش های میان اربیل و بغداد، با مصوبه مجلس عراق و هیئت دولت این کشور، حکم حذف و لغو آن ها صادر شد.

خروج کارمندان دولت عراق از پست های گمرکی همزمان با سفر غیرمنتظره نیچروان بارزانی نخست وزیر عراق به بغداد و دیدار وی با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق صورت می گیرد.

همچنین، نوزاد ادهم مدیر کل سازمان گمرک اقلیم کردستان در گفتگو با باس نیوز اعلام کرد که با حذف این پست های گمرکی طرح یکسان سازی تعرفه و امور گمرکی در تمامی گذرگاه های مرزی اقلیم و عراق نیز اجرایی می شود.

کد خبر 105250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha