عدم اعتماد میان احزاب کُرد عامل نهایی نشدن منصب وزارت دادگستری عراق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نایب رئیس مجلس عراق با تأکید بر اینکه عدم اعتماد میان احزاب کردستانی عامل نهایی شدن منصب وزارت دادگستری عراق است، از سفر فراکسیون های کردستانی مجلس به اقلیم کردستان برای گفتگو در این مورد خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری اس. ان. ان، بشیر حداد اعلام کرد که عامل عدم رأی اعتماد به کاندید معرفی شده برای تصدی وزارت دادگستری عراق و نهایی نشدن این منصب، عدم اعتماد میان احزاب اقلیم کردستان است.

نایب رئیس مجلس عراق افزود که با معرفی هر کاندیدی از سوی یک حزب، دیگر احزاب با انتقاد از عدم بی طرفی وی، حاضر به دادن رأی اعتماد به این کاندید نیستند.

همچنین تأکید کرد که عدم رأی اعتماد به چهار وزیر باقی مانده کابینه جدید دولت عراق، تبدیل به مانعی جدی در انجام دادن امور دولت شده و در حال حاضر 4 وزارت خانه باقی مانده، بو صورت سرپرستی اداره می شود.

همچنین اعلام کرد که فراکسیون های کردستانی مجلس عراق، در روزهای آتی، به منظور گفتگو با احزاب و مقامات اقلیم در خصوص کاندید وزارت دادگستری عراق به اقلیم کردستان سفر می کنند.

بشیر حداد اشاره کرد که در حال حاضر تنها کاندید کردها برای وزارت دادگستری عراق حاکم ارکان قاضی اهل کرکوک است و باید کردها بر سر دادن رأی اعتماد به وی یا معرفی یک کاندید دیگر به توافق برسند.

کد خبر 105116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha