روستای مالوجه در شهرستان قروه به شهر تبدیل شد

سرویس کردستان- نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی خبر از شهر شدن مالوجه با موافقت هیئت وزیران به استناد ماده 13 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری را داد.

«پرویز اوسطی» در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: تمام تلاش ما برای شهر شدن روستای مالوجه با جمعیت حدود 5 هزار نفر و رفع محرومیت از این روستا بود که پس از پیگیریهای مختلف بالأخره این مهم که درخواست مردم مالوجه هم بود محقق شد.

به گفته او براساس مصوبه هیئت وزیران به استناد ماده 13 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال 62 روستای «مالوجه» مرکز دهستان مالوجه در بخش دلبران از توابع شهرستان قروه در استان کردستان به شهر تبدیل و به عنوان شهر مالوجه شناخته شد و همچنین مرکز دهستان مالوجه به روستای طوغان تغییر یافت.

اوسطی با بیان اینکه مالوجه در شمال قروه با فاصله 31 کیلومتری از قروه قرار دارد، افزود: شهر شدن مالوجه فرصتی است تا بتوان از امکانات و امتیازات ویژه شهر برای این منطقه بهره برد و قطعاً این اقدام عاملی برای رونق توسعه خواهد بود.

لازم به ذکر است برای شهر شدن مالوجه بسیاری از مسئولان از جمله امام جمعه شهرستان قروه پیگیریهای بسیار داشت و در این زمینه با همکاری نماینده مجلس رایزنیهایی را با مسئولان کشوری انجام دادند./

کد خبر 10435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha