پلاسخارت: توافق اربیل و بغداد درباره شنگال، یک گام اولیه است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نماینده ویژه سازمان ملل در عراق، روابط میان دولت بغداد با اقلیم کردستان را کلید ثبات این کشور دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از منابع خبری عراقی، "جنین هنیس پلاسخارت" در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: همه ما بر ضرورت وجود روابط مثبت و سازنده ای بین دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان تأکید داریم. زیرا به منزله کلید ثبات سراسر کشور است.

پلاسخارت با اشاره به امضای توافق شنگال بین بغداد و اربیل گفت: توافق مذکور پس از تلاش های فراوان در ابتدای ماه اکتبر به دست آمد و یک توافق بسیار مهم است که می تواند زمینه را برای مرحله جدیدی برای شنگال و همه اهالی آن فراهم کند.

نماینده سازمان ملل در عراق افزود: در مرحله آینده، منافع مردم شنگال در رأس همه اولویت ها قرار خواهد گرفت و روند بازسازی و بهبود خدمات عمومی در این شهر تسریع خواهد شد تا همه اهالی منطقه بتوانند به خانه و کاشانه شان بازگردند.

پلاسخارت تصریح کرد: بی تردید امضای این توافق، فقط گام اولیه است و همه طرف های ذیربط و نمایندگان اهالی شنگال در نشست مشترکی که هفته گذشته در موصل برگزار شد تأکید کردند که اجرای سریع، قاطع و کاملا هماهنگ این توافق، ضروری است و در رأس اولویت ها، تشکیل ساختارهای امنیتی دارای ثبات، قرار دارد و پس از آن، مدیریت یکپارچه این منطقه قرار می گیرد.

کد خبر 1026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha