عضو فراکسیون قرار عراقی: بازگشت نیروهای پیشمرگ به استان دیالی را بعید می دانیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون قرار عراقی، بازگشت نیروهای پیشمرگ به شهرهای استان دیالی را بعید دانست و تأکید کرد وزارت دفاع عراق متعهد به تأمین امنیت مناطق حد فاصل این استان با اقلیم کردستان شده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه عراقی الرأی، "مضر الکروی" در این باره گفت: وضعیت امنیتی در همه شهرهای استان دیالی، باثبات است و نیروهای دولت مرکزی، امنیت این منطقه را در کنترل دارند. همچنین در زمینه پیگرد بقایای تشکیلات تروریستی داعش و گروههای جرایم سازمان یافته دستاورهایی به دست آمده است و بعید به نظر می رسد نیروهای پیشمرگ بار دیگر در برخی از شهرهای استان مستقر شوند.

الکروی افزود: همکاری نیروهای دولت مرکزی با نیروهای پیشمرگ به مناطق حد فاصل استان دیالی با سلیمانیه محدود می شود. زیرا این مناطق از نظر وضعیت جغرافیایی دارای پیچیدگی هایی است و اخیرا خلأهایی در این مناطق به وجود آمده است که منشأ چالش برای طرفین است و این امر، هماهنگی بین طرفین در زمینه اطلاعاتی را ایجاب کرده است نه استقرار نیروها.

این نماینده سنی مجلس عراق خاطرنشان کرد: در مناطق حد فاصل بین دیالی و اقلیم کردستان به دلیل وجود خلأ امنیتی، چالش هایی وجود دارد که از دو سال پیش به آنها اشاره شده است و در ماههای اخیر چارچوب کاری خاصی در این زمینه به وجود آمده است و امیدواریم قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، این خلأها برطرف شود.

یادآور می شود مناطق حد فاصل استانهای دیالی و سلیمانیه اخیرا و به دنبال افزایش فعالیت تشکیلات تروریستی داعش، شاهد اقدامات ضد امنیتی بوده است.

کد خبر 10133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha