پنج واحد متخلف بهداشتی در مریوان شناسایی و جریمه نقدی شدند

سرویس کردستان - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان گفت: پنج واحد متخلف عرضه فرآورده های خام دامی در این شهرستان شناسایی و توسط اداره تعزیرات حکومتی جریمه نقدی شدند.

به گزارش کُردپرس، مسعود خاتمی اظهار کرد: با نظارت های بهداشتی بازرسان شبکه دامپزشکی به طور مستمر و روزانه در اوقات اداری و غیراداری از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان واحدهای متخلف شناسایی شدند.

وی افزود: در بازرسی های انجام شده تعداد پنج واحد عرضه گوشت مرغ که در حین فروش اقدام به عرضه گوشت، جگر، سنگدان و پای مرغ تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف می کردند شناسایی شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این واحدهای متخلف مقدار زیادی فرآورده های خامی دامی غیرقابل مصرف و تاریخ منقضی کشف و ضبط شده و در یک مکان مناسب معدوم سازی شد.

خاتمی یادآور شد: بعد از تشکیل پرونده تخلف و ارسال آن به اداره تعزیرات حکومتی جریمه نقدی به میزان ۶۰۰ میلیون ریال برای واحدهای متخلف اعمال شد.

وی بیان کرد: این عمل به دلیل عدم تکرار عمل غیر بهداشتی و تذکر نهایی در صورت تکرار برخورد قانونی سخت تری در انتظار این افراد و سایر متخلفین خواهد بود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان گفت: در مسیر اهداف شبکه دامپزشکی هیچ خط قرمزی در برخورد با متخلفین بهداشتی که با انجام این عمل تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان را به خطر می اندازند وجود ندارد.

خاتمی از شهروندان خواست در زمان خرید هر نوع فرآورده خام دامی به تاریخ تولید، انقضاء و بسته بندی با مشخصات کامل برند تولید کننده توجه و با مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی سریعا با شماره تماس ۳۴۵۲۱۴۲۶ شبکه دامپزشکی را در جریان کار قرار دهند تا در اسرع وقت نسبت به بررسی موضوع و برخورد با متخلفان اقدام شود.

کد خبر 9992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha