آمریکا از سفر مقامات این کشور به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبرداد

سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای از سفر دستیار وزیر خارجه این کشور به همراه نمایندگان آمریکا در امور سوریه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه و دیدار با مقامات کرد خبر داد.

به گزارش کردپرس، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای از سفر چند مقام ارشد وزارت خارجه این کشور به شمال شرق سوریه و دیدار با مقامات اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه خبر داد.

بر اساس این بیانیه، روز گذشته جوی هوود، دستیار موقت وزیر خارجه ، ایمی کاترونا نماینده موقت ویژه آمریکا در امور سوریه، دیوید برونستین معاون نماینده آمریکا در امور سوریه به همراه زهرا بل مدیر امور عراق و سوریه در شورای امنیت ملی در کاخ سفید برای دیدار با فرماندهان نیروهای کرد-عرب سوریه، مقامات شورای دموکراتیک سوریه و رهبران قبایل عرب در رقه به شمال شرق سوریه سفر کردند.

دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا درباره محور دیدار با مقامات اداره خودگردان کردی در سوریه، بر تعهد آمریکا به همکاری و هماهنگی با ائتلاف مبارزه با داعش، ثبات در شمال شرق سوریه و ارائه کمک به رهبران قبایل در راستای اطمینان یافتن از شکست داعش تاکید کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مقامات این کشور بر تلاش برای یافتن راه حل سیاسی بحران سوریه و باز کردن گذرگاه های مرزی به منظور ارائه کمک های انسانی تاکید کرده اند.

کد خبر 9904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha