شایعه تخلف در کمیته اخلاق پژوهشی علوم پزشکی کردستان و ضرورت روشنگری مسئولان

سرویس کردستان- دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی ومستقیم سلامت مردم دارای نقش و جایگاهی اساسی و مهم در اعتمادسازی اجتماعی هستند و خدشه وارد شدن به این جایگاه صدمات جبران ناپذیری دارد. در روزهای و حتی ماه های اخیر شایعاتی در مورد تخلف در کمیته اخلاق پژوهشی علوم پزشکی کردستان در فضای مجازی وجود دارد و ضروری است که دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان آن در این مورد روشنگری کنند.

به گزارش کُرد پرس، سکوت مسئولان و ادامه این شایعات احتمالا به منزله تایید آن نزد افکار عمومی خواهد و اگر چنین باشد اعتبار این نهاد مهم در استان کردستان با خدشه جدی همراه خواهد شد.

به گزارش کُرد پرس، این اخبار حکایت از تخلف علمی تخلف علمی مقام ارشد دانشگاه علوم پزشکی کردستان دارد و به منظور روشن شدن ابعاد این موضوع و بررسی صحت و سقم ماجرا مسئولین علوم پزشکی کردستان باید روشنگری کنند. چند سوال اساسی در این حوزه مطرح است اول اینکه یک خانم که سابقا کارمند آموزش و پرورش بوده است از کی و چه زمانی عضو مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کردستان شده است؟

دوم، اینکه رشته تحصیلی ایشان چه ربطی به پایان نامه دوره تخصصی روانپزشکی دارد که بعنوان نویسنده مقاله اسم ایشان را آورده شده است.

سوم، یک دانش آموز سال سوم دبیرستان و مقیم کانادا در زمان نگارش مقاله است چه تخصصی در زمینه روانپزشکی دارند که در پایان نامه دانشجویی یک مقام مسئول که رزیدنت تخصصی روانپزشکی اند شرکت و در نهایت نویسنده مقاله باشند؟

چهارم، آیا تمام پرونده اعضای هیئت علمی که برای ارتقا به هییت ممیزه ارسال می شوند ؛ در کمیته اخلاق و هیات ممیزه به طور دقیق طرح و بررسی می شوند یا خیر و آیا اگر حتی یک ‌مورد خلاف اخلاق در مقالات و یا سایر موارد دیده شود ، از مطرح شدن در هیات ممیزه جلوگیری می گردد ؟

سئولاتی از این دست که این روزها در فضای مجازی پرسیده می شود اگر جواب درخور نیابند می تواند اعتماد عمومی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به شدت کاهش دهد.

کد خبر 9874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha