داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات شورای شهر 4 روز مهلت اعتراض دارند

سرویس آذربایجان غربی- رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده در بیست و چهارم اردیبهشت ماه مراتب تایید و عدم تایید دواطلبان شوراهای شهری ابلاغ کردند. لذا این افراد ۴ روز (تا ۲۸ اردیبهشت ماه) فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیأت مرکزی انتخابات در تهران تسلیم کنند.

به گزارش کردپرس، علی مصطفوی در یک گفت و گوی خبری بیان کرد: کل جمعیت این استان که بر اساس برآورد سال ۱۳۹۹ انجام گرفته، سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۸۳ نفر جمعیت ساکن هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۷۷ نفر معادل ۷۱ درصد جمعیت استان واجد شرایط رای دادن هستند.

او ادامه داد: از این تعداد ۶۴ هزار و ۹۵۱ نفر معادل ۲.۶۷ درصد جمعیت رای اولی های استان هستند که برای اولین بار در انتخابات شرکت خواهند کرد.

رییس ستاد انتخابات استان افزود: بر اساس آمار ارائه شده ۱۹۶۷ نفر به عنوان داوطلبین شوراهای اسلامی شهرها نام نویسی کرده اند که بر اساس برنامه زمانبندی شده کار بررسی و رسیدگی صلاحیت این افراد در هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان ها به پایان رسیده است.

او اضافه کرد: همچنین در ۲۱ اردیبهشت ماه کار بررسی صلاحیت این افراد در هیئت نظارت استانی نیز به پایان رسیده و در ۲۲ اردیبهشت لیست در اختیار ستاد استانی قرار گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی بیان کرد: بر این اساس برنامه زمان بندی شده در ۲۳ اردیبهشت ماه این آمار در اختیار فرمانداران شهرستان ها قرار گرفت و آنها نیز روز گذشته در بیست و چهارم اردیبهشت ماه طی نامه‌ای به دواطلبان مراتب عدم تایید افراد را ابلاغ کردند.

مصطفوی تاکید کرد: لذا این افراد ۴ روز (تا ۲۸ اردیبهشت ماه) فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیأت مرکزی انتخابات در تهران تسلیم کنند و برای سهولت کار با توجه به بیماری کرونا هیئت نظارت اعلام کرده که آن دسته از افرادی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته است به سه روش می تواند شکایت خود را به هیئت مرکزی در پایتخت تصمیم کنند.

او ادامه داد: در روش اول از طریق فرمانداریها این شکایت ارائه خواهد شد و اگر مقدور نباشد این شکایت به هیئت نظارت استان تقدیم می شود و یا اینکه شکایت از طریق هیئت منطقه نظارت به تهران ارسال شود.

مصطفوی بیان کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستایی نیز به پایان رسیده و در حال حاضر نتایج در هیئت نظارت بخش ها در حال بررسی است که در دوم خرداد ماه مراتب تایید و یا عدم تایید در اختیار بخشداران جهت ابلاغ به داوطلبان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 9760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha